Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knuty
Hvordan finner jeg ut om det er alarm i bilen eller om den fungerer?
En v40 1.9tdi 2003 mod.
Användarvisningsbild
av _Seeya_
lås och bryt upp dörren :D
av Robert63
Knuty skrev:Hvordan finner jeg ut om det er alarm i bilen eller om den fungerer?
En v40 1.9tdi 2003 mod.
Jag visste inte att jag hade larm innan jag av misstag låste dörrarna med huven öppen som jag sedan stängde med ett brak. Då började bilen tuta och blinka... :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Lås och larma. Vänta en minut och knacka sedan med en enkrona på ett fönster så märker du om glaskrossen utlöser.

/Martin
Användarvisningsbild
av Lilja
Varför inte bara sätta sig i bilen, låsa med nyckeln sen leva jävel och hoppa rutn i bilen och rycka i dörren :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Lilja skrev:Varför inte bara sätta sig i bilen, låsa med nyckeln sen leva jävel och hoppa rutn i bilen och rycka i dörren :lol:
Därför att det inte finns någon sensor som känner av om något rör sig i bilen och om bilen är utrustad med blockerat låsläge så kan man inte öppna dörren innifrån om den är larmad.

/Martin
Användarvisningsbild
av Lilja
MartinS skrev:
Lilja skrev:Varför inte bara sätta sig i bilen, låsa med nyckeln sen leva jävel och hoppa rutn i bilen och rycka i dörren :lol:
Därför att det inte finns någon sensor som känner av om något rör sig i bilen och om bilen är utrustad med blockerat låsläge så kan man inte öppna dörren innifrån om den är larmad.

/Martin
Hur vet du att det inte är rörelsesensor? Dessutom om dörren inte går att öppna från insidan då så är där ju larm?
Användarvisningsbild
av MartinS
Lilja skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Hur vet du att det inte är rörelsesensor? Dessutom om dörren inte går att öppna från insidan då så är där ju larm?
Jag var ganska säker på att det inte fanns rörelsesensor att köpa till s/v40, men jag kanske har fel?

BLL är inte det samma som larm.

/Martin
Användarvisningsbild
av Lilja
MartinS skrev:
Lilja skrev:
MartinS skrev: Därför att det inte finns någon sensor som känner av om något rör sig i bilen och om bilen är utrustad med blockerat låsläge så kan man inte öppna dörren innifrån om den är larmad.

/Martin
Jag var ganska säker på att det inte fanns rörelsesensor att köpa till s/v40, men jag kanske har fel?

BLL är inte det samma som larm.

/Martin
Är ganska säker på att det fanns. Iallafall på vår V40 00a så gick larmet en gång när vår hund satt i bilen när den var låst och larmad, och det är ingen stor hund direkt.

Du sa att den inte gick att öppna OM den är LARMAD :wink:

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]