- lör 11 jun 2016, 22:16
Kanske byter till original ändå.
Nja inga felkoder benka, har tändkablar från mekonomen sen några år och beggade tändspolar som jag byter då och då.
DayDreamer skrev:Fint, har inte rört det, förutom att jag blåst ur det nån gång. Kanske borde ha lite bättre koll på det, fixa olja och smörja in typ.Denzar skrev:Fint, vart man lite klokare, motortempgivare, vart sitter den rackarn? Det är för oljans temp? Har bytt vattentempgivaren och termostat rätt nyligen. Varm blir han fort :)Motortempgivaren sitter vid termostaten ungefär och den är för kylvätskan sitter ingen tempgivare för oljan vad jag vet iaf.
Har ett öppet filter, någon har moddat där inne. Funderar på att ta dit originalburken där, tappar man mycket effekt?
Det beror på hur bra avskärmat filtret som sitter i nu är från värme, troligtvis så får du mer Hk istället genom att sätta dit original luftburken men det beror som sagt på hur bra filtret som sitter i nu är avskärmat.
Kanske byter till original ändå.
Nja inga felkoder benka, har tändkablar från mekonomen sen några år och beggade tändspolar som jag byter då och då.