Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av somsong
kan man använda sträckbultarna till topplocket 2 ggr. första gången drar man 20 + 60 nm + 135 grader. jag undrar hur hårt kan man dra andra gången. V70 -00.
av roh66
Hej somsong!

Sträckbult kan inte andvändas 2 ggr. till topplocket.Punkt slut. :)

Mvh.R.
av *pettson*
FEL....
Sträckbult kan användas under förutsättning att dom inte sträckts för långt. Det finns ett maxmått jag tyvärr inte kan i huvudet, kan dock återkomma framåt kvällen med måtten.
av Tommty
Tungviktarn skrev:Det går men max 2ggr
den kan användas till den har sträckts för långt.
av somsong
Tommty skrev:har för mig att det var 1cm?
hej, 1 cm låter långt, hur mäter man när man drar ?
av somsong
*pettson* skrev:FEL....
Sträckbult kan användas under förutsättning att dom inte sträckts för långt. Det finns ett maxmått jag tyvärr inte kan i huvudet, kan dock återkomma framåt kvällen med måtten.
hej, kan du få fram maxmåttet? Hur lång är orginalbulten? Då kan man räkna ut hur många grader man kan dra.
av *pettson*
Jag ber om ursäkt för min sena info. Jag fick jobba oplanerad övertid.

Mät skruvlängden från skallbasen till änden. Skruvarna får inte vara längre än 158mm när dom ligger där på bordet.
Du ska inte räkna ut nåt alls om hur dom ska användas.
Begagnade sträckskruv behandlas exakt som nya med exakt samma procedur och exakt samma moment.
Dom ska varken dras hårdare eller lösare.
av roh66
*pettson* skrev:FEL....
Ok..men till min b234f topp som har sträckbult där kan inte bultarna återandvändas. Dem ska bytas oavsett.
Känner mig lite lurad då jag fick dessa uppgifterna på Mekonomen i samband med att jag köpte ny topplockspackning. Men det kanske är olika beroende på motortyp. Eller finns det olika typer sträckbult? Vet du skillnaden? Skulle vara roligt å få veta vad som skiljer. :)
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]