Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneDiesel
Vad har ni för utrustning i era bilar?

Har ju köpt mig en v70 tdi -00 (import) hur jävla vanligt är det att bilen saknar Ac, tracs, stolsvärme, färddator?
Haha, typiskt mig att hitta en snikvariant utan dess like. Får för mig att det är mer eller mindre standard på svensksålda bilar?
av Tommty
enda som är standard där är stolsvärmare.

Tracs är _rätt_ ovanligt
Stor färddator inte så vanligt heller
AC rätt vanligt
Stolsvärme stadard på nordiska/tyska bilar. övriga inte.

Får jag fråga hur du inte kunde se detta innan du köpte bilen?
av DanneDiesel
Det blev lite av ett stressköp.. behövde dieselbil inför semestern och inte hittat nån och så dök den här upp dagen innan.. slog till direkt.

Men ok, då var det inte så konstigt alltså..? Hmm. Vill helt klart ha färddatorn iaf.. får leta nytt mätarhus nånstans.
Användarvisningsbild
av Nexus
på en -00 är stora färdatorn samt acc,elvärmestolar ,STC mm standard. Har då aldrig sett en svensk v70 så ny utan den standarden.
av Tommty
dock så var ju denna import.

Sätesvärme är väldigt vanligt att dem inte finns om bilen kommer från varmare klimat.
skulle tippa på att det är en 00 med gamla karossen vilket gör att många saker fortfarande inte var standard.
av DanneDiesel
Stämmer att det är gamla karossen.

Jag tycker det är så lustigt, det mesta verkar ju "finnas" , bara köpa några knappar, bara aktivera färddatorn och en ny knapp osv osv .
Och om allt i princip redan är förberett (typ) så hur jävla snål kan man va när man köpte bilen då när den va ny? - njaaa färddatorn låter dyr vi bockar av den (där rök en knapp för 100kr) osv osv.
jag förstår inte.
Jaja, men jag har taklucka på min iaf. Eldriven. Det ni!
av VolvoÄgarn
DanneDiesel skrev:Stämmer att det är gamla karossen.

Jag tycker det är så lustigt, det mesta verkar ju "finnas" , bara köpa några knappar, bara aktivera färddatorn och en ny knapp osv osv .
Och om allt i princip redan är förberett (typ) så hur jävla snål kan man va när man köpte bilen då när den va ny? - njaaa färddatorn låter dyr vi bockar av den (där rök en knapp för 100kr) osv osv.
jag förstår inte.
Jaja, men jag har taklucka på min iaf. Eldriven. Det ni!
Håller med, är samma sak med min 855a, en GLT (EJ IMPORT). Utan AC, färddator och farthållare. :-)-) ?:-/ Om man köper en helt ny bil VARFÖR snålar man in på dessa saker då? Jag förstår heller inte folk som köper helt nya bilar och kör på värsta snikmodellen. :-(O) Ni som gör det får gärna svara här.
av JT855
Knappen kanske kostar 100:- men tillvalet kan kosta 3000:- på pappret... Färddator kan jag förstå om nån väljer bort, men ac? Det är ju en plåga utan. Speciellt korkat om det är valt bort sätesvärmare pga av varmt klimat men inte valt till ac pga av varmt klimat...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Volvo tar ju dryga tusingen för att aktivera färddatorn i ett hus utan färddator idag, så färddatorn kostade nog skapliga slanten när bilen köptes ny.
Farthållare är (eller va, på den tiden) väl inte så ovanligt att man väljer bort. Jag t ex tycker bara det är laterier med farthållare :P :P Hade farthållare i gamla 945an, tror jag använde den en gång eller något sånt hehe

Min svensksålda 855a t ex saknar både färddator och farthållare. Dock har den ju ECC och elstyrd glastaklucka.
V70in (italien import) saknar farthållare, taklucka, larm/fjärrstyrt clås(yep....) och sätesvärme. Stal knapparna till stolvärmen ifrån 855an, och fick igång passagerarstolen iaf... Förarstolen verkar dock död :roll: Går säkert få liv i den om man river upp stolen och kikar över slingorna, men känns lite väl tidskrävande för min del just nu... Rumpan överlevde förra vintern iaf :lol:

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]