Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jima
Hej. Undrar om någon vet om en automat vxl låda till
En 4 hjuls driven bil passar på en 2 hjuls driven om man tar
Bort vinkelväxlen?
Vore tacksam för svar.
av AnkaN7893
Jima skrev:Okej de va inte bra. Passar dom manuella om man tar bort vinkelväxlen då?
E de samma axel på dom då?
Tacksam för svar

Det är nog samma där:) Annars behåll vinkelväxel och kör med höger awd drivaxel bara? Dock kan det behöva fräsas i motorblocket, är inte säker :)

Edit:

Jag kan har fel nu, men så som jag förstått det så driver inte vinkelväxeln av höger drivaxel utan det går en drivaxel igenom hela vinkelväxel/ hylsa och hela skiten, vilket gör att pajar hylsan vilket är vanligt driver den fortfarande på höger framhjul. Rätta mig om jag har fel?

Då borde du kunna trycka i en drivaxel i växellådan som vanligt om du får bort hylsan?

Länkar till lite bilder. Visserligen från en senare awd modell men skiten borde fungera på samma sätt?

http://www.nordicr.com/forum/viewtopic.php?f=41&t=9129
av Henke3
På 4-växlad automat AWD samt på manuella AWD så tätar hylsan också lådan så du kan inte ta bort den.
Däremot kan den sitta kvar om du ser till så den inte lossnar, då funkar AWD låda på FWD bil.
Normalt är det vinkelväxelns ingående axel som säkrar att inte hylsan åker ut, det sitter en invändig låsring i hylsan som stoppar mot änden på vinkelväxelns axel.

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]