- mån 13 maj 2013, 10:17
#754221
Hej
Under körning så började motorn misstända , gå ner i varv och sedan stanna . Vatten fanns i oljan och vid kompprov så visade det låg komp på alla cylindrar, högst var det 5bar och cylindern jämte var 2bar. Bytte topplockspackning men bilen startar inte , tog då nytt kompprov och på alla cylindrar var det 7 bar , blev inget högre med en skvätt olja heller . Jag har för mig att det ska ligga runt 10-11 bar i komp . Är det så att toppen blivit skev eller att samtliga kolvringar nöp ?
Under körning så började motorn misstända , gå ner i varv och sedan stanna . Vatten fanns i oljan och vid kompprov så visade det låg komp på alla cylindrar, högst var det 5bar och cylindern jämte var 2bar. Bytte topplockspackning men bilen startar inte , tog då nytt kompprov och på alla cylindrar var det 7 bar , blev inget högre med en skvätt olja heller . Jag har för mig att det ska ligga runt 10-11 bar i komp . Är det så att toppen blivit skev eller att samtliga kolvringar nöp ?