Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Ska montera motorvärmare i V70 2.5 TDI -98 och nu undrar jag vilket är det bästa sättet att få ur frostpluggen? Utan att använda en frostgluggsurdragare.
Kom med förslag.
av Volvo_740_GLT
någon????
Användarvisningsbild
av 2013xc70
I gamle dager banket vi med dor øverst så den vippet . Eller kanskje bore et lite hull og skru i en skrue, hvis det er plass?
av surfvolvo
Gjorde det där på en Golf för snart 15 år sen.
Jag tror jag borrade ett litet hål mitt i med samma dimension som pinnen på en tändstiftsnyckel till en gräsklippare. Tog sen pinnen och petade i den i hålet jag borrat. Eftersom hålet var i princip samma dimension som pinnen kunde man sen bända / banka snett på pinnen tills pluggen ploppade loss. ... ett antal svettiga timmar senare

Det är dock INTE ATT REKOMMENDERA
För jag har för mig det var ett helvete ... det var trångt mellan torpedvägg och motorblock, det kom nog in borrsmulor i motorn och det känns mer som tur att jag fick loss den inte havererade allting.

...så finns det något verktyg ämnat för det här så är det nog värt pengarna att köpa det!
av sssljo
På min 00 GLT bensin sitter det ett anliggande element. Ett alternativ om du inte inhandlat grejerna än.
Användarvisningsbild
av Vojje
En annan variant är att klämma fast en värmepistol under motorhuven som blåser mot ventilkåpan.
Billigt och gediget :-)-)

Användes av undertecknad en vinter innan jag felsökte värdelösa stift ( Champion 1500 mil ).

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]