Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magbel
Hej

Skulle behöva lite hjälp med en v70 som inte vill gå. Jag startar bilen och den dör efter en liten stund typ 2sekunder där efter går det ej att starta bilen och det surrar i kaeln som är ansluten till mojengen som sitter på slangen mellan luftburken och gasspjället, lyfter jag på bateripolen så slutar det att surra och det går därefter att starta bilen i två sekunder till. har provat att rucka på alla relän och testat alla nycklar men ingen skillnad. Nån som kan ha nån ide om vad som kan vara knas???

MVH Magnus
Senast redigerad av 1 Magbel, redigerad totalt 0 gånger.
av Magbel
Hej igen
nu har jag testat med nytt bateri samt nytt relä till soppa pumpen men fortfarande samma problem:( ibland kan jag få bilen att gå närmare tio sekunder. nån som har nån ide var jag skall fortsätta felsöka???

//Magnus
av Magbel
Hej

Nu på morgonen startade bilen och gick riktigt efter att ha stått inne i garaget hela natten, så jag gick in och åt frukost för att därefter gå ut och prova igen. Tyvärr så är felet tillbaka, kan bilen ha frysit eller kan det vara bränslepumpen som laggt av??
av Magbel
Trodde jag bytt rätt relä men det visade sig att det var fel, har nu hittat det rätta ett rött relä, blir till att åka och inhandla ett sådant och därefter prova. Soppa pumpen i tanken snurrar för närvarande inte så jag hoppas att det är relät.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, "tur" nog lär man vara rätt döv att inte höra om sopparelät/pumpen slår igång när man vrider på tändningen. Hör man inte det så är det rätt enkelt att lista ut vart problemet ligger.
Bränslerelät är ju ingen ovanlighet att det ger upp.

Får hoppas det är felet i ditt fall också :-)-)
av Magbel
efter lite nyfikenhet på om pumpen är hel så rev man fram soppa pumpen och kopplade ett batteri på pumpen som då startade. Bilen går om man matar pumpen med ström från ett batteriet :D Så nu hoppas man på att det bara är relät :roll:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Om det inte är relät låter det i mina öron som att det kan vara antennringen (startspärren) som trilskas.
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]