Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo855Italy
Har lyckats komma över ett fint ihoprullbart lastnät i nylon till min 855-95 kombi för 250 kr, dyrt ?

De ska avmontera det på skroten,och det verkade lite bökigt. Nu till min fråga, hur får jag dit det i min bil? För det ska väl gå att montera dit efteråt? Jag blev lite nervös när skroten sa att de var tvungna att skruva isär massa på deras 850 för att få loss nätet.

Tacksam för hjälp och insrruktioner.

MVH
Användarvisningsbild
av js1
Det lastnätet var väl standard på 855 ?:-/
Det är infällt i överkanten på baksidan av ryggstöden i baksätet.
av Volvo855Italy
Hej, har en italiensk 855 2.0 som jag haft 3 veckor nu. I den instruktionsboken är det "optional" Har en riktigt fattig 855 utan anstisladd, stöldskydd i nyckeln, 3:e bromsljus etc, enda fördelen är att den är nästan rostfri :)
Användarvisningsbild
av js1
Volvo855Italy skrev:enda fördelen är att den är nästan rostfri :)
Jag har en svensk välutrustad 855 som är helt rostfri :mrgreen:
av JT855
Nu är väl allt en smaksak... Men jag skulle hellre ha satt dit Volvo orginal lastgallret, eller hundgaller som en del kallar det. Även fast det är ett metallskrälle så tycker jag det ser bättre ut än lastnätet och dessutom mycket mer funktionellt. Går ju även att vika upp det i taket då det inte behövs.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
JT855 skrev:Nu är väl allt en smaksak... Men jag skulle hellre ha satt dit Volvo orginal lastgallret, eller hundgaller som en del kallar det. Även fast det är ett metallskrälle så tycker jag det ser bättre ut än lastnätet och dessutom mycket mer funktionellt. Går ju även att vika upp det i taket då det inte behövs.

Såvida dämparna inte är sönder på min V70 :P

.. Någon som vet vart man kan köpa nya sånna btw?
Användarvisningsbild
av Nexus
jag tänkte lossa det på gammla baksätet och spara när jag bytte till helskinn men gav upp
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]