Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo_740_GLT skrev:Låter som att det skulle vara kamaxelgivaren. Har du läst ut felkoder?
Nej, vet inte hur man gör..
Har en kompis som ska kika på den på tisdag!
Tack för tips, ska googla på kamaxelgivare till att börja med :)
Nu, 2 dagar senare, så funkade filmen. Fast fick ingen bild men hörde iaf...

Tyvärr blev jag inte mycket klokare :P Låter ju som om den vill tända men ändå vill den inte.
Låter ju lite som kamaxelgivaren kan spöka, så det enklaste och bästa vore ju att få felkoder utlästa. Tyvärr är det ett h-e att läsa ut på våra (-97-98) bilar. Det enda som funkar i stortsett är vol-fcr. Inte speciellt dyrt att köpa iofs, men det kräver ju en dator och lite kunskap inom data för att få det att lira.

Har du provat ge lite gas medans du startar för att utesluta tomgångsmotorn? Det låter ju iofs inte som det är felet, men går ju att prova iaf.
Filmar rakt ner i säkringslådan, men ljud ska det vara iaf! :D Gasar en bit in i filmen.

Fick just meddelande från min kompis som kollat på den. Han har fått den att starta men den går inte på alla cylindrar och när man rör gasen dör den. Han ska kika vidare imorgon, men i nuläget funderar han på om det kan vara ngt med startspärren.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]