Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmy66
Hej
Har en 855 94a 20 ventilare som ej ger gnista.
Har bytt tändspole, kamaxelgivare, testat med andra styrboxar, När man ska kolla felkod så lyser lampa nr2 hela tiden så det går ej att läsa av felkoder.
Kan det vara startmotrn som drar för mycket ström?
Någon som vet.
Senast redigerad av 1 Jimmy66, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av taxi
Dum fråga kanske, men min testlampa (hemmabyggd, ytterligare förlorad relevans) lyser med fast sken tills jag slår på tändningen. Du glömde inte det va?
Menat i välmening, hoppas du tar det så?
Har du kollat lilla röda kabeln från batteriet? Sitter kabelskorna fast?
av *pettson*
Läs ur kod/er. Se vad bilen klagar på, notera, radera.. prova igen. Går den inte.. läs ur igen och se vilken kod som återkom. Den är relevant och måste undersökas.
Användarvisningsbild
av taxi
Som jag förstod första inlägget så lyser testlampan med fast sken hela tiden och omöjliggör urläsning.
Eller vad menas med "lampa nr lyser"?
av heden75
Man kan ju kolla tändkabeln mellan tändspole och fördelare samt kolet i mitten av fördelarlocket. Det måste inte vara nåt större fel.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
heden75 skrev:Man kan ju kolla tändkabeln mellan tändspole och fördelare samt kolet i mitten av fördelarlocket. Det måste inte vara nåt större fel.

Varför säger du mitten? Mitten är ju det som slits minst. Min mitt såg relativt fräscht ut, medans dom "på sidorna" såg för j-a ut. Det samma gäller rotorn.
av Jimmy66
*pettson* skrev:Läs ur kod/er. Se vad bilen klagar på, notera, radera.. prova igen. Går den inte.. läs ur igen och se vilken kod som återkom. Den är relevant och måste undersökas.
Kan inte läsa av koderna då lampan lyser hur man än gör.
av Jimmy66
heden75 skrev:Man kan ju kolla tändkabeln mellan tändspole och fördelare samt kolet i mitten av fördelarlocket. Det måste inte vara nåt större fel.
Får ingen gnista från tändspolen alls. Kan det vara dålig jord, har haft en annabil med start kablar utan resultat.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jimmy66 skrev:Får ingen gnista från tändspolen alls. Kan det vara dålig jord, har haft en annabil med start kablar utan resultat.

Kommer det ström fram till tändspolen då? Isf är detj u rätt lätt att gissa vad som är fel - tändspolen :roll:
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]