Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick nedslag på bes! Det stog "Avgasrening vevhusventilation inte sluten"! Men nu till den stora frågan! Hur i hela h-vete ska man komma åt att byta den slangen? Ska man va tvungen att riva halva motorn eller? Tacksam för hjälp så jag inte skeppar skiten te skroten istället! :???:
Det är en 850 Glt-93

Skriv tydliga Ämnen!
Loner
av Uninium
Har inte gjort det själv men läst nån tråd här hur dom gjort.Och man lär väck med insugningsröret sen är det bara att köra på...
sök på vevhusventilation så kommer det garanterat upp några träffar,vet att det även fanns en länk till nån volvo turbo sida med beskrivning.
av Friddeman
hej fick samma anmärkning på mitt bes papper, undrar hur man åtgärdar detta, tacksam för info & länkar... /Mvh Fridde
av *pettson*
JockeNydahl skrev:Fick nedslag på bes! Det stog "Avgasrening vevhusventilation inte sluten"! Men nu till den stora frågan! Hur i hela h-vete ska man komma åt att byta den slangen? Ska man va tvungen att riva halva motorn eller? Tacksam för hjälp så jag inte skeppar skiten te skroten istället! :???:
Det är en 850 Glt-93

Skriv tydliga Ämnen!
Loner
Ta loss insugningsröret och plocka loss oljefällan. Gör rent hålen in i blocket och som avslutning montera nya slangar. Sätt tillbaka insugningsröret. En haynes bok kan möjligen vara en bra kompis.. :wink:

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]