Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde från jobbet igår hem till en polare och stannade bilen i ca 10 min å den kom inte igång igen. Prova å rulla igång den (funka inte) Sen efter ett tag så dog såklart batteriet.. Ladda d en stund å prova igen utan lycka. Lät bilen ladda över natten å den starta direkt på morgonen. Körde idag till K-stad och sen när skulle hem 1 timme senare så ville inte bilen starta. Tuggar runt och får soppa (kollade vid spridarna) men startar inte.

Har fixat en ny rotor och ny fördelarlock ville inte gå igång ändån så jag la lite mer pengar å köpte en ny tändspole men inte f*n vill den ändån... (verkar som den inte får gnista) från tändspolen... men den är ändån helt ny

Ngn som har en aning om vad F¤N det kan handla om.. Måste ju få igång bilen då det är den ända vi har å jag har ett jobb å sköta...

Ngn som bor i närheten av K-stad som kunnat hjälpa en kanske??

Mvh: Mikke
Senast redigerad av 2 Nexus, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Förtydligat rubrik!
Kollade felkoderna idag å hade ingen på A6 så jag prova på A2 å till min förvånad så blev d 3-1-4 så d blir att prova en beg kamaxelgivare idag.... men mkt grejer har blivit bytta som man slipper göra sen på ett tag... Ngn som kanske vill köpa sig en volvo 850 T5 med massa nya delar?? chippad, 28000mil, liggandes ny T16 turbo och 3" downpipe (inte monterat) nya vinterdäck (rullat 50mil) ny bes ... mm mm haha
Kamremsras

Att byta några ventiler är ingen st&o[…]

Missljud -22 V60 T6

Låter videon jag länkar till nedan tala[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]