Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olgaus1993
Hej !!

Har hört att det går koppla in x70 hus (viss årsmodell på 850) men går det få o funka på min -92 (vet att givare på växellådan och nyare tar från ABS) men går det koppla om och är det mycket jobb?
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Lucif3r skrev:Det går att koppla om. Man ska bara behöva skarva sig in på ena ABS givaren. Jag har inte provat det själv än dock, men enligt rykten ska det vara typ en 20min operation.
skarva vilken av dom? bak eller fram och var kopplar man in den sen?:P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lämpligast är ju vänster fram, eftersom det är där lådan sitter. Din nuvarande givare sitter på växellådan, du plockar bort den och skarvar dig in på ABS givaren istället. Kan inte direkt förklara bättre än så, då jag enbart läst om det och ej utfört eller kollat upp hur det ser ut själv.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Lucif3r skrev:Lämpligast är ju vänster fram, eftersom det är där lådan sitter. Din nuvarande givare sitter på växellådan, du plockar bort den och skarvar dig in på ABS givaren istället. Kan inte direkt förklara bättre än så, då jag enbart läst om det och ej utfört eller kollat upp hur det ser ut själv.
om du kollar över så är det 3 uttag på x70 huset, men på 850 har ju bara 2 uttag väll ? :P

x70:

Bild

850:

Bild
Användarvisningsbild
av taxi
Nu förstår jag vad du behövde bild till :D
Den minsta kontakten på x70-instrumentet är till infoknappen. På 850 sitter det direkt på färddatorn, som är utbytbar på 850 och integrerad på x70.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
taxi skrev:Nu förstår jag vad du behövde bild till :D
Den minsta kontakten på x70-instrumentet är till infoknappen. På 850 sitter det direkt på färddatorn, som är utbytbar på 850 och integrerad på x70.
Den här kontakten då?(den blåa) var kopplar man in denna?

Bild
Användarvisningsbild
av Hilmer
Dosan med den blå kontakten kan du demontera helt då detta är till larm/c-lås avsett för X70.

Edit: Ja alltså fjärrstyrningen till det ovan nämnda.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag kan också nämna att jag inte fick det att funka med instrument från en v70 -98 i min -97a 850, SRS-systemet skiljer. Alltså död lampa och går ej igenom besiktning.
Men om du får det att funka på din -92a så berätta gärna hur. Har också fått för mig att kontakterna skiljer på -92 till -94?
Användarvisningsbild
av olgaus1993
taxi skrev:Jag kan också nämna att jag inte fick det att funka med instrument från en v70 -98 i min -97a 850, SRS-systemet skiljer. Alltså död lampa och går ej igenom besiktning.
Men om du får det att funka på din -92a så berätta gärna hur. Har också fått för mig att kontakterna skiljer på -92 till -94?
Har ingen airbag på min 850 så de blir inga problem:P
OBD P0121

Spjället övervakar sin egen hälsa g[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Ja, det där ser inte rätt ut.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som […]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]