Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stackars stackars. Syns inte på lacken eller invändigt men ska kosta 23' att åtgärda enligt verkstad. http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_v ... ?ca=11&w=1

Jag som är på jakt efter en beg V70 undrar om ni nu vet hur jag kan kolla att detta inte händer mig? Knacka på plåten och lyssna till missljud eller trycka hårt och hoppas inte handen går igenom :) ?
Låter ju skumt att det ska vara så rostigt att det läcker in, men samtidigt att skadan inte syns?
Men om ajg inte missminner mig så var det väl en här på forumet som böt tak på sin 855a (för att få taklucka), och det såg ju faktiskt inte så komplicerat ut.
Bara borra ur några (läs: många) punktsvetsar och plocka bort taket, typ. Sen dit med nya och punkta fast (behövs väl nå speciallim också tror jag).
Dyra är ju såklart lacken, men att lacka ett tak kostar inga 23lök :)

Men iaf, är han inte slug? 17k för en 2.0a som behöver reparation för 23 lök? Lycka till och få den såld ... Men han lär ju få lite credit för att han verkar rätt ärlig i annonsen iaf.
1 & 3 är nog det bästa. Troligen är rosten under listerna som går över taket.
Men är det läckage i taket bör det synas rätt duktigt på innertaket. Det är ju det man kollar när man kikar på bilar med taklucka t ex.

Men jag skulle tro att detta är ett fel du inte behöver oroa dig för speciellt mycket. Jag har heller aldrig hört talas om det här.
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]