Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rockyv70
Hej,

har en Volvo s70 -99 och fick nedslag på besiktningen på att spindelled höger var glapp.
Funderar på att göra det själv.. är det svårt?
Går det att köpa spindelled löst till den här modellen eller måste man byta hela länkarmen?

Tacksam för råd i detta.
Användarvisningsbild
av kenlav
Du byter hela.... Byt på båda sidor samtidigt. Finns länkar på forumet hur du gör vid demontering och montering.. inga konstigheter. Sedan väljer du var du vill köpa dina länkarmar om det blir på Biltema 500:- styck eller på dyrare ställe typ Mekonomen 1576:-
av Rockyv70
Jag bytte på ena sidan, gick väldigt bra. hittade tydliga instruktioner på nätet.
Använde biltemas länkarm. Man undrar ju hur den kan vara så billig i förhållande till Volvo original och mekonomen..
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Rockyv70 skrev:Jag bytte på ena sidan, gick väldigt bra. hittade tydliga instruktioner på nätet.
Använde biltemas länkarm. Man undrar ju hur den kan vara så billig i förhållande till Volvo original och mekonomen..
Verkstaden som byte remmar på min v70 brukade även byta länkarmar. Deras piratarmar hade logotyper bortslipade :>
av Kena
Man kanske skulle börja tillverka piratdelar och slipa lite där originalmärkningen sitter. Ser ju ut som "äkta" original då :wink: :wink:
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]