Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
[quote="magnuz"]Går båda kupefilter som skruvat.se säljer att använda, även det med aktivt kol, eller måste man göra någon inställning i fläkten då?

Nä bara smacka dit det. Aktivt kolfilter har man väl mest för att inte släppa in organiskt material i kondensorn till Ac:n som bildar mögel?
Användarvisningsbild
av Sunschreem
85x70 har under plasten där torkararmen sitter. Min fars S80 -01 har det däremot sitter under handskfacket. Båda enkla att byta sålänge man är försiktig :)
av magnuz
Bytte till ett kolfilter från skruvat.se, men passformen är inte på millimetern. Så framclipsen vill inte fastna, istället töjer den ut hållaren litegrann i fram. Kan det här göra att det inte blir riktigt tätt, eller spelar det ingen roll? Det ser ut som i den här instruktionsfilmen(kanske är samma tillverkare)
av Kena
Näe hurru, det ska vara toktätt annars drar det tjuvluft och med det skräp och då har du i praktiken inget filter. Reklamera!!! Jag har köpt på Mekonomen tidigare och nu sist på Volvo(skiljde inte så många pengar). Vi med lite äldre Vofflor har ju 10% (?) på de blå paketen. Men vem vet kanske Biltema har passande till ännu najsare prajs.

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]