Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skovde
God kväll!

Har en V70-00 140 hk, bilen startar men dör efter några sekunder. Typiskt immoblizer fel.. Jag bytte antennringen detta hjälpte inte.
En vän som har en mindre verkstad felsökte igår, han tror att det är själva styrboxen till immobben som är felet alt kabelbrott som är hyffsat osannolikt?

Nån som har bytt box eller nån som har ett humm om vad det kommer att kosta, krävs det nya nycklar samtidigt?

Kan ev få tag i en precis likadan bil med samma motor som är smått krockad, skulle det fungera att flytta över motorns och imobbens styrboxar, nycklar och dörrlås?

Tack på förhand och trevlig kväll.
av Kena
Det kan inte vara chipet i nyckeln som pajat? detgjorde min i höstas. Funkade med reservnyckeln men inte den "ordinarie"nyckeln.
Användarvisningsbild
av skovde
Ingen av nycklarna fungerar vilket stödjer hans teori, ska ringa Bilia imorgon och försöka få ett humm om vad det kan kosta..
av Smook
Hej, fick du nått prisförslag av bilia? Jag har exakt samma problem som du!
Varken ny antennring eller extra nycklarna funkade inte för mig :(
Användarvisningsbild
av skovde
Smook skrev:Hej, fick du nått prisförslag av bilia? Jag har exakt samma problem som du!
Varken ny antennring eller extra nycklarna funkade inte för mig :(

Hej, har tagit ett tag detta, Bilia "tror" också att det kan vara boxen till startspärren. Skulle gå på runt 5000 kr.
Rätt kass att en volvoverkstad måste gissa sig fram till fel, V70 -00 är väl en av sveriges vanigaste bilar typ, dom borde ha lärt sig att felsöka.

Och självkart är det jag som kund som får stå för deras läropeng om det visar sig att dom gissat fel...
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Värmepaket blir inte bättre med tiden.. […]

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]