Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Hej alla glada.
Har en front som är påbackad/påkörd, så att det har gått hål i plasten.
Har funderat på att byta ut den, för att få bort motorvärmar-uttaget som sitter bakom nummerskylten.
Har ngn av er glada bytt bara plastsjoket och var i så fall finns alla fästpunkter?, har ni ngn uppfattning vad lackering kan kosta?
Har varit o besiktat skadan och det skall kosta mig ca 3 000 i självrisk och då lagas o lackas bara skadan. Om jag skulle lämna in den till ERS (fd chipsaway) så vill dom ha 3500:- för samma, men jag har även skrapmärken på hörnen, (från förre ägaren), som oxå skall åtgärdas
:x
av Stefan Palm
Själva kofångarplasten som jag tror att du menar sitter inte fast i så mkt egentligen.
Mar märker direkt hur den sitter fast när man har fått loss hela kofångaren och den måste man ha loss för att få loss plasten.
av Frille
plasten sitter med 4 nitar i varje hjulhus och 8 skruvar undertill,har du dimmljus måste man lossa dom också och deras fäste sitter skruvat på baksidan av krockbalken.
Sen är de bara att dra plasten rätt ut.
Användarvisningsbild
av lellec56
Frille skrev:plasten sitter med 4 nitar i varje hjulhus och 8 skruvar undertill,har du dimmljus måste man lossa dom också och deras fäste sitter skruvat på baksidan av krockbalken.
Sen är de bara att dra plasten rätt ut.
Vet du ngn sida på nätet eller dyligt, som visar en schematisk bild av det hela?
av TomasL
lellec56 skrev:Vet du ngn sida på nätet eller dyligt, som visar en schematisk bild av det hela?
Jag har ett pdf-dokument som beskriver detta. Kan det vara intressant?
Kan maila den till dig om jag får din adress.
Användarvisningsbild
av lellec56
TomasL skrev:
lellec56 skrev:Vet du ngn sida på nätet eller dyligt, som visar en schematisk bild av det hela?
du har pm
av TomasL
lellec56 skrev:du har pm
och du har mail.
av aTommyC
TomasL skrev:
Du har en til pm. :)
Användarvisningsbild
av lellec56
aTommyC skrev:
TomasL skrev:
Du har en til pm. :)
Pröva att pm:a igen, har inte fått ngt av dig, du kan även mejla mig. Klicka på knappen epost
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]