Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas O
Jag har en 855 GLT -97
när jag körde häromdan märkte jag att det rycker i bilen.
Rycket kommer exakt när min ac klickar.
det är inget enomt ryck men man känner det.
sedan kyler ac:n rätt så dåligt.
vad kan det vara för fel?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av ketto
Tomas O skrev:Jag har en 855 GLT -97

Tack på förhand
de är normalt att man känner ett litet ryck när kompressorn slår igång!
Går kompressorn i rätt så ofta, typ 5-10 sek mellanrum? Har så på min och min kyler dåligt oxå och de betyder att de är dåligt me gas!
av ermik
ketto skrev:
Tomas O skrev:Jag har en 855 GLT -97

Tack på förhand
de är normalt att man känner ett litet ryck när kompressorn slår igång!
Går kompressorn i rätt så ofta, typ 5-10 sek mellanrum? Har så på min och min kyler dåligt oxå och de betyder att de är dåligt me gas!
min kompressor slog av och på hela tiden , en tryckvakt var trasig.

900:- / inklusive felsökning och byte, helt ok.

// ermik
Användarvisningsbild
av ketto
Okej,kanske ja har den "turen" ja me då!
av Meken
Jag har en Volvo V70 AWD-98 och den beter sig likadant. Det är rätt irriterande. Jag har även att den vill smårycka på låga varv, främst då den är kall, men även kännbart då motorn är varm. Någon som känner till detta?
av ermik
Meken skrev:Jag har en Volvo V70 AWD-98 och den beter sig likadant. Det är rätt irriterande. Jag har även att den vill smårycka på låga varv, främst då den är kall, men även kännbart då motorn är varm. Någon som känner till detta?
är du säker att rycket inte kommer från drivlinan , känns det som om det kommer från mitten av bilen under golvet?

provkörde en awd som ryckte precis som du beskriver det, fyrhjulsdriften va inte i något vidare skick på den.

// ermik
av Meken
ermik skrev:
Meken skrev:Jag har en Volvo V70 AWD-98 och den beter sig likadant. Det är rätt irriterande. Jag har även att den vill smårycka på låga varv, främst då den är kall, men även kännbart då motorn är varm. Någon som känner till detta?
är du säker att rycket inte kommer från drivlinan , känns det som om det kommer från mitten av bilen under golvet?

provkörde en awd som ryckte precis som du beskriver det, fyrhjulsdriften va inte i något vidare skick på den.

// ermik
HUR kontrollerar jag detta?? För övrigt är bilen verkligen toppfräsch, välomhändertagen. Servad stora 12000 mila servicen med kamrem för 400 mil sedan, samt besiktad för 200 mil sedan. Inga som helst noteringar om fyrhjulsdriften där inte. Det rycker ju inte vid gaspådrag då bilen är varm, samt vid normal körning på E4 känns det ej heller märkbart.
Användarvisningsbild
av hj
Kolla upp så inte AC-kompressorn är på väg att skära, jag hade en 850 för några år sedan och hade just dessa fenomen. Resultatet blev en avsliten och uppbrunnen fläktrem och en skuren kompressor för 4500 kr...
av effen
hj skrev:Kolla upp så inte AC-kompressorn är på väg att skära, jag hade en 850 för några år sedan och hade just dessa fenomen. Resultatet blev en avsliten och uppbrunnen fläktrem och en skuren kompressor för 4500 kr...
Hur kollar man att kompressorn inte är på väg att skära?

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]