- lör 29 apr 2006, 15:23
Så då var det daxs att skifta från vinter till sommar sulor, glad som man är för att det är jätte roligt att byta däck när man är bakfull, så hittar jag inte bultar till fälgarna :(, kollar lite med bulten som är till vinter däcken och ser att det är samma koning på dom, skönt då var det bara längden kvar ... lyfter upp baken sätter på ett bakdäck, roterar hjulet , tvärstopp :/ handbromsen ja,, svårt att rotera hjulet med den i, släpper på den, roterar igen .. hör et jätte lågt skrapande, fan. jaja bara montera på vinter sulorna igen då :( tar loss däcket, roterar lite igen samma ljud är kvar, antagligen handbromsen som måste fixas .. ligger på lite tänkte jag, bytte till sommar sulor, och körde hem bilen, skulle parkera hemma hör ett litet taskigt ljud när jag rullar in sakta på p-fickan. var bultarna för långa ändå ?
oj blev en hel novel detta...
men till frågan. någon som sitter på ett par 16" 850 turbo volvo org. fälgar (turbin liknande historia) som vet hur lång deras bultar är som sitter i dom
Tack på förhand och trevlig valborg/1 maj på er
/Frippe
oj blev en hel novel detta...
men till frågan. någon som sitter på ett par 16" 850 turbo volvo org. fälgar (turbin liknande historia) som vet hur lång deras bultar är som sitter i dom
Tack på förhand och trevlig valborg/1 maj på er
/Frippe
855 T-5 -96 & v40 t4 -98