Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baltazar
Så då var det daxs att skifta från vinter till sommar sulor, glad som man är för att det är jätte roligt att byta däck när man är bakfull, så hittar jag inte bultar till fälgarna :(, kollar lite med bulten som är till vinter däcken och ser att det är samma koning på dom, skönt då var det bara längden kvar ... lyfter upp baken sätter på ett bakdäck, roterar hjulet , tvärstopp :/ handbromsen ja,, svårt att rotera hjulet med den i, släpper på den, roterar igen .. hör et jätte lågt skrapande, fan. jaja bara montera på vinter sulorna igen då :( tar loss däcket, roterar lite igen samma ljud är kvar, antagligen handbromsen som måste fixas .. ligger på lite tänkte jag, bytte till sommar sulor, och körde hem bilen, skulle parkera hemma hör ett litet taskigt ljud när jag rullar in sakta på p-fickan. var bultarna för långa ändå ?

oj blev en hel novel detta...

men till frågan. någon som sitter på ett par 16" 850 turbo volvo org. fälgar (turbin liknande historia) som vet hur lång deras bultar är som sitter i dom

Tack på förhand och trevlig valborg/1 maj på er

/Frippe
av blomman
? Jag har samma bultar till mina hjul.Hörde med en kille på en skrot som hade varit däckkrängare om bultar,han hade inte varit med om att folk hade med sig olika bultar när dom skulle skifta däck.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns bilar som har olika bultlängder för stål/alufälgar, MB och VW t ex. Men Volvo har samma längd på alla. Tror mer på handbromsen då, den brukar rasa på 850. Beläggen släpper från backarna och ramlar omkring där inne... Eller så har fjädrarna som håller backarna mot skölden rostat bort. Låter det om du snurrar på skivan med avtaget hjul?
av Baltazar
precis .. lät när jag tog bort hjulet ( däcket) och snurra ... men det kan ju vara olika tjockleck på fälgarna där av olika längd på bultarna, eller är jag helt ute och cycklar ? var vad han sa på däck firman nämligen, han hade inte tid och kolla på det själv nämligen då dom har ganska körigt nu innan 1 maj

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]