- tor 22 sep 2011, 19:12
För första gången i mitt liv var jag inom bilprovningen och besiktade min egen bil - Volvo 855 ´93. Var rädd för många saker som kunde göra att bilen skulle bli underkänt, men ingen av de var orsaken till att bilen blev just underkänt. Orsaken till att bilen blev underkänt var att tändlåset hade en såkallad funktionsfel sa killen som utförde besiktningen. Han trodde det var en fjäder som var defekt och var i behov av att bytas.
Lite mer detaljerat är det så att när man startar bilen, så tänds inte lysen - så man måste dra nyckeln lite tillbaka så kommer lysen på. Har försökt spraya 5-56 i nyckelhålet, men utan att problemet blivit något bättre. Några råd, eller måste bilen in till Volvo för att byta hela tändlåset?
Hälsningar från en irriterat och less 18 år gammal kille.
Lite mer detaljerat är det så att när man startar bilen, så tänds inte lysen - så man måste dra nyckeln lite tillbaka så kommer lysen på. Har försökt spraya 5-56 i nyckelhålet, men utan att problemet blivit något bättre. Några råd, eller måste bilen in till Volvo för att byta hela tändlåset?
Hälsningar från en irriterat och less 18 år gammal kille.
- By ThorHammer