Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peeks
Hejsan,
jag har problem med passagerardörren fram på en volvo s70. Problemet började med att dörren inte gick att öppna utifrån. Veckor senare gick dörren inte heller att öppna inifrån.
Insidan på dörren har tagits loss (så gott det går med dörren stängd). Delarna till låset ser ut att röra sig när centrallåset låses och låses upp. Vid två tillfällen har vi lyckats få upp dörren genom att klämma på plastdelarna till låset. När detta har hänt har dörren inte gått att låsa med "knappen". När man sedan låser med centrallåset är man tillbaka på ruta 1. Dörren går inte att öppna alls och det krävs en massa pillande och trixande för att få upp den igen. Vi har inte kunnat sluta oss till VAD det är vi pillar på för att få upp dörren.
Finns det någonstans där man kan se en skiss på hur låset fungerar så man vet var man ska trycka för att tvinga upp låset?
Eller finns det någon som haft liknande problem som kan ge något tips?
av Robf19
Svårt att säga men låter som om låskistan är trasig, dom kostar ca 300+ på skroten. Om du inte försöker renovera den. har du testat plocka ner låskistan och kollat på hur ser ut i dom vitala delarna?
av Peeks
Robf19 skrev:Svårt att säga men låter som om låskistan är trasig, dom kostar ca 300+ på skroten. Om du inte försöker renovera den. har du testat plocka ner låskistan och kollat på hur ser ut i dom vitala delarna?
Det var min bedömning också. Strömmen "ser ut" att gå fram som den ska. Men det är lite svårt att få loss låskistan när dörren inte går att öppna och låset är låst. Tanken var mest att om jag kunde hitta en bild på hur låset ska se ut så kan jag bedöma vilken del som är trasig och var jag ska trycka/pilla för att dörren åtminstone ska gå att få upp. Jag fick ett prisförslag från en verkstad på 3000-4000kronor för att lösa problemt. Känns väl häftigt.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]