Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av amcmannen
nu är det dax att byta bägge drivknutarna/axlarna på min Volvo 850 gle 1993a.skall inhandla nya drivknutar/axlar på biltema samt köpa en Haynes repbok.vill ändå ha lite tips på hur man byter smidigast,så vad behövs i verktygsväg? finns det något mer än drivaxelsatser jag behöver köpa inför bytet el följer allt jag behöver med i satsen från biltema?är biltema det billigaste alternativet för inköp av axel eller finns det något annat ställe att köpa ifrån?
av sylta
Tja du behöver i alla fall ett specialverktyg till klamrarna för drivknutsdamaskerna som följer med biltemas drivknutar.
Vilket vet jag ej för jag har använt en annan typ av slangklämmor när jag har bytt mina.
av Volvo_740_GLT
Det går bra att använda en hovtång till att klämma ihop klamrarna. Sedan behöver du en 36 mm hylsa för muttern på axeln
av Volvo_740_GLT
sylta skrev:Hur fungerar det med hovtång till biltemas helt släta band som följer med drivknuten?
Dom knutar jag har köpt på Biltema har inte varit släta, dom har varit som Volvo original

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]