Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Mitt första inlägg här :)
jag har problem med min v70 när jag svänger vänster klonkar det fruktansvärt på höger sida vet inte vad det kan vara det "klonkande" ljudet blir snabbare å snabbare hur snabbare man rullar lr gasar.
på höger sida har jag bytt;
fjäderbens säte
fjäderbenslagring
hjullager/nav
länkarm ink spindel led
drivknut
"klapper staget"

och efter detta låter det fortfarande när man svänger :( jag blir så tröt på detta finns det någon snäll själ där som kan ge mig tips på vad det kan vara? på tack för forumet det har hjälp mig massor ds

reservera för felstavning
tack på förhand
av *pettson*
Om allt är bytt återstår bara inre drivknuten på den sidan. Men den antar jag att ni kontrollerade när ni bytte yttre drivknuten? Om även det är kontrollerat så vore det kanske ide att hissa upp bilen och köra med den så man kan avgöra vad som klonkar vid sväng?
När vi bytt så kolla han lite på den inre och sa den inre är det ytterst lite glappt i men är ganska 100 att det inte är den som låter. men jag vet inte är inte den inre ett hell... at få tag i och ev byta? om inte tala om pengarna? tror du att det kan vara den?. jag fråga en kompis han sa att det känns som om att något skulle ta i, men ett klonkande ljud är det ju inte et skrapande? visst jag har lite gummi skrap på inneskärmarna det har jag men tror inte att det är det?

ps tack för att du svara :) vart lite otålig:)ds
Mvh X
Sitter batteriet fast? Dum fråga men jag hade ett klonkljud på min V70 som jag hade ett helvete med att hitta felet. Flera verkstäder kollade framvagnen och allt var som nytt. Jag upptäckte sedan att betteriklämman hade lossnat och batteriet kunde glida i sidled och skapa ett klonk när det slog i ändläget.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]