Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! Har ett problem, Får inte larmet på min bil att fungera. Det blinkar ingenting fram i rutan och fjärrkontrollen till centrallåset och avaktiveringen av larmet funkar inte! Det är volvos orignal larm och dosa.
Vad kan jag göra för att felsöka om det är problem i fjärren eller om problemet sitter i bilen?
Samt varför funkar ej larmet?
semmelman skrev:Kollat säkringen? :)
Har kollat säkringar men vet inte riktigt vilken det är av dom, har kollat nr 6 som är till centrallåset. Har inte hittat någon annan som verkar vara bättre för larmet.

Biles låses med nyckel perfekt men med dosan funkar den inte alls så det är Fjärrlåset det är fel på
Om det är Volvo Guard II kan du prova att para ihop bil och nyckel igen. Vrid tändningen på 5 ggr i snabb följd. Låt tändningen vara kvar i påläge den sista gången. Nu ska lampan vid fönstret blinka i snabb takt. Tryck på fjärrkontrollen. Nu ska lampan blinka långsamt ett par gånger. Sedan har du 10 sekunder på dig att para ihop nästa fjärrkontroll. Hur många man kan få in vet jag inte, vi har bara två till varje bil.
Blir den larmad med nyckellåsning? Annars eftersom inte fjärrstyrningen funkar så kanske det är reläet/mottagaren som gett upp.

Den sitter fast på mätarhusets ovansida på din bil isåfall.

Och för att para ihop en dosa med bilen så är det volvo som gäller,då det inte är samma som vg2 larmet på 850..

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk
unlock26 skrev:Blir den larmad med nyckellåsning? Annars eftersom inte fjärrstyrningen funkar så kanske det är reläet/mottagaren som gett upp.

Den sitter fast på mätarhusets ovansida på din bil isåfall.

Och för att para ihop en dosa med bilen så är det volvo som gäller,då det inte är samma som vg2 larmet på 850..

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk
Nej det blir den inte, Tror inte det iallafall. För det blinkar inte i dioden..
Vad kan felet vara??
Prova att aktivera så att innerbelysningen tänds/släcks med hjälp av dörrarna.Så att det inte bara är nån
låskista som strular då det sitter mircrobrytare i kistorna som brukar spöka.Rätt vanligt fel..

Annars så lär det väl bli ett besök på verkstad och förhoppningsvis läsa ur lite felkoder.
unlock26 skrev:Prova att aktivera så att innerbelysningen tänds/släcks med hjälp av dörrarna.Så att det inte bara är nån
låskista som strular då det sitter mircrobrytare i kistorna som brukar spöka.Rätt vanligt fel..

Annars så lär det väl bli ett besök på verkstad och förhoppningsvis läsa ur lite felkoder.

Dom funkar som dom ska, Är det bara det som går att göra? Åka till volvo alltså

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]

Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]