Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag startar min 850 93a så så släcks abs lampan som den ska men efter en stund tänds den igen!! den slocknar även vid körning men tänds igen efter en stund!vad kan detta vara??? service lampan tänds o släcks oxå vid körning??? sen har jag en fråga om fälgar fick med 17 tums fälgar med 245 breda däck får dom plats??
Fälgarna kan jag inte svara på. Har du tagit ut felkoder? Har du mätt givarna och har du rengjort och kontrollerat ABS-kransarna?

Mvh GK
det går ej att se felkoder eller släcka service lampan då den röda lampan endast har ett fast sken i diagnostikuttaget!!! jag gjorde rent vid sensorer och kollade så dom har kontakt när jag satte på 17tums fälgarna idag och nu slocknar lampan men när jag kör över 30km tänds den igen!!!var sitter ABS kransarna???
Kransarna fram (tandringar) sitter på drivknutarna, givarna läser av tänderna på dessa.
Bak får du ta bort bromsskivorna så ser du samma sak.
Tror att bilen gör en ABS-diagnos just vid ca 30 km/h. Synd att du inte kan läsa ur koderna, dom brukar vara bra till just sånt här.
har haft en volvo expert i garaget imorse som gick igenom ABS systemet för mig och detta är hans dom!!! det finns inget fel på ABS systemet+lampan går ej att släcka då diagnosuttaget inte fungerar ! vad gör man då?skall besikta om 2 veckor!
av *pettson*
amcmannen skrev:har haft en volvo expert i garaget imorse som gick igenom ABS systemet för mig och detta är hans dom!!! det finns inget fel på ABS systemet+lampan går ej att släcka då diagnosuttaget inte fungerar ! vad gör man då?skall besikta om 2 veckor!
För att vara volvoexpert verkar han väldigt tafatt? Lossa batteripolen en halvtimma. OM koden/koderna inte är sanna så är dom raderade då. Men är det trots allt fel så återkommer koden/koderna och lampan tänds. Vanligaste skälet till att lampan tänds och släcks lite sådär är att det är glapp i tändningslåset.
Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]

OBD P0121

Kan det vara så enkelt att det gamla spj&aum[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]