Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare. Har en fjärrkontroll till bilen som jag inte får att funka. Han jag köpte den av sa att den funka om man knackade lite på den men jag har inte fått den att funka alls. Ska testa med att byta batteri först och främst.
Finns det nått att kolla efter om den är trasig? Samt saker man kan testa och felsöka. Skalet är trasigt så behöver ett nytt sånt. Vart beställer man sådant?

Behöver också en Ny övre motorkudde. Hittade någon på vparts men den verkade vara av hårdare plast. Är det någon skillnad? /M
Senast redigerad av 1 Mkjn, redigerad totalt 0 gånger.
Du säger inte vad det är för fjärr !!?.
Men om det är en ir-fjärr så kan du kolla den på ett enkelt sätt !!.
Har du en mobil med kamera?, starta kameran och rikta fjärren mot den och tryck på en knapp, du ser direkt om fjärren sänder !!.
Jag köpte ett original övre motorfäste och den var hård som sten. Jag bytte denna själv utan verktyget för att klämma in den...det var bland det dummaste jag gjort i repväg. Två tvingar trasiga och ett dåligt humör resulterade detta i. Nu fick jag till slut dit fästet, men det hade nog varit både billigare och effektivare att lämna bor detta jobb. Nåja jag fick ju nytta av alla svordomar jag kan i.a.f
blådåren skrev:Du säger inte vad det är för fjärr !!?.
Men om det är en ir-fjärr så kan du kolla den på ett enkelt sätt !!.
Har du en mobil med kamera?, starta kameran och rikta fjärren mot den och tryck på en knapp, du ser direkt om fjärren sänder !!.
Det är fjärren till centrallåset. Bytte batteri idad utan framgång.
mrEasywin skrev:Jag köpte ett original övre motorfäste och den var hård som sten. Jag bytte denna själv utan verktyget för att klämma in den...det var bland det dummaste jag gjort i repväg. Två tvingar trasiga och ett dåligt humör resulterade detta i. Nu fick jag till slut dit fästet, men det hade nog varit både billigare och effektivare att lämna bor detta jobb. Nåja jag fick ju nytta av alla svordomar jag kan i.a.f
Hur fick du dit det tillslut då? Det går inte att banka in på nått vis då?
Det där blåa som fanns på vparts för 400kr som var hårdare. Är det lättare att sätta dit själv? Det verkade bara vara att trycka i från båda sidorna?

Varför kan jag inte multicitera på detta forum? Surfar från en ipad.
Grammse skrev:Man kan köpa komplett fäste :-) bara skruva dit och se glad ut.
Skal till fjärr kan du köpa lite överallt. Tror t o m volvo säljer lösa nu men de är nog lite dyrare än de som annonserar på blocket.
Men jag behöver inte hela fästet utan bara kudden

http://img.skruvat.com/img/61430106/61430106_t.jpg sådan är original, men lär man ha nått pressverktyg för att få in den eller är det bara trycka in? den gamla är ur redan.

Eller ska man köpa en sådan här : http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image ... 0106PU.jpg då det skulle vara likadana.

Någon som vet var original kudde kostar?

Skalet är också trasigt, men får inte kontrollen och funka överhuvudtaget :( tror inte den blir nått bättre med nytt skal tyvär.. Vad kan jag göra åt det? går den att laga på nått vänster? kan tänka mig att köpa ny är snordyr!
Mkjn skrev:
mrEasywin skrev:Jag köpte ett original övre motorfäste och den var hård som sten. Jag bytte denna själv utan verktyget för att klämma in den...det var bland det dummaste jag gjort i repväg. Två tvingar trasiga och ett dåligt humör resulterade detta i. Nu fick jag till slut dit fästet, men det hade nog varit både billigare och effektivare att lämna bor detta jobb. Nåja jag fick ju nytta av alla svordomar jag kan i.a.f
Hur fick du dit det tillslut då? Det går inte att banka in på nått vis då?
Det där blåa som fanns på vparts för 400kr som var hårdare. Är det lättare att sätta dit själv? Det verkade bara vara att trycka i från båda sidorna?

Varför kan jag inte multicitera på detta forum? Surfar från en ipad.
Banka går nog inte. Jag använde skruvtvingar, träbitar, hylsor, tjocka rör osv. Pressade in den till slut. Jag skulle aldrig göra om det, kan inte vara dyrt att lämna in på verkstad som har riktiga verktyg...
Själva bussningen/kudden(Volvo original) eller vad man kallar den kostade 190:- 2009-07-01. Vet inte vad den kostar idag.

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]