Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stooges
Så stod det alltså i bes protokollet syster kom och visade upp från sin 855 -95.
Infästning bakvagnen är inte någon alu historia i detta fallet utan där man fäster länkarmen i chassit.
En större bockad metallplatta som i sin tur är bultad i karossen.
Är det någon som känner till detta ? Undrade mest om det är en vanligt att denna är rost skadad.
Tänke också passa på att fråga om ni vet. Kan man någonstans hitta reservdelskatalog på nätet till ex 850 mfl modeller.
MVH P
av baztubox
stooges skrev:Så stod det alltså i bes protokollet syster kom och visade upp från sin 855 -95.
Infästning bakvagnen är inte någon alu historia i detta fallet utan där man fäster länkarmen i chassit.
En större bockad metallplatta som i sin tur är bultad i karossen.
Är det någon som känner till detta ? Undrade mest om det är en vanligt att denna är rost skadad.
Tänke också passa på att fråga om ni vet. Kan man någonstans hitta reservdelskatalog på nätet till ex 850 mfl modeller.
MVH P
jag har samma på min :D volvo är dom enda som säljer dom, kostar 400 för ena sidan och 600-700 kr för den andra. vet inte vilken av höger eller vänster som var dyrare.

Jag var på JB och demonterade ner höger och vänster betalade 50kr st. Här är lite bilder efter blästring & zink.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av stooges
Tack för svar. Kollade med lokala volvo handlaren vänster sida 587.- :-O)
Ska kolla lite beg alt.
Var det bökigt att byta? tidsmässigt.
MVH P
av *pettson*
Vet inte om det är vanligt precis, min kaross har gått runt 45000 mil och ännu är dom inte bytta eller i närheten av att vara så dåliga att dom ska bytas, trots att skärmkanter och annat på karossen fått smaka naturens tand.
Vanligast är att sbp tror dom lyckats att slå hål i plåten, det som varit är tectyl som dolt ett befintligt hål som ska finnas där.
Användarvisningsbild
av stooges
Fast här hade den glade bilprovaren använt den vassa hammaren.
Riktiga hål och då har den gamla taxin bara rullar ca 65000.
Vad är det för kvalitet :lol:
Det är väl bara att bita i och hjälpa lillsyrran.
av *pettson*
stooges skrev:Fast här hade den glade bilprovaren använt den vassa hammaren.
Riktiga hål och då har den gamla taxin bara rullar ca 65000.
Vad är det för kvalitet :lol:
Det är väl bara att bita i och hjälpa lillsyrran.
:-)-)
av baztubox
stooges skrev:Tack för svar. Kollade med lokala volvo handlaren vänster sida 587.- :-O)
Ska kolla lite beg alt.
Var det bökigt att byta? tidsmässigt.
MVH P
Jag har inte hunnit byta mina ännu.. Men dom som sitter på min svarta volvo 855 är ganska uppätna kan lägga upp bilder senare idag. Den förra ägaren bor långt ut i skogen och han har 9 km enkel resa varje dag innan han kommer ut på asfalt....Men som pettson sa att det är olika från bill till bil.
Användarvisningsbild
av stooges
Kan nämna om någon annan får anmärkning och måste byta dessa konsoller som det så fint heter så
är det olika på om det är taklucka eller inte? Varför kunde ingen svara på. ?:-/
Användarvisningsbild
av stooges
Lite uppdatering....köpte en ny konsol 500.- och 20 minuter senare så var den nere på backen igen. Andra sidan fick en omgång med stålborste och tectyl så den håller nog några år till.

Ärendet är ju löst, men till min V7[…]

Sålda :-)

Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]