Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Tja!!!

Jag har en fråga ang, startspärren på 850 och larmdosan,
Det är så att min bil startade inte här för några dagar sen, man hörde ingen startmotor gå igång, Absolut ingenting hördes, tändningen funkade. vred fram och tillbaka och sedan så startade den,
funderade på om kontakterna på solenoiden var ergade, det var de lite grann ej så pass mycket att ström inte ska kunna passera.

Men så idag 2011-05-13 så hände det igen, att den inte startade då provade jag en ny metod genom att låsa och sen låsa upp, och då startade den. Kan det vara så att larmdosan eller knappen för centrallåset/Fjärrstyrt larm kan ha och göra med att den inte startar ibland, som att det går att låsa upp men att den skickar ingen signal till nån mottagare som säger att startspärren ska hävas, det verkar så iallafall. Det känns som att eller verkar som att startspärren hakar upp sig,

Har ni nån fundering på det?

Hade!
Kan vara som du säger men det kan även vara att elplattan på baksidan av tändlåset glappar. Kan även vara ärgade anslutningar. Kolla anslutningar och gör rent vid behov.

Mvh GK
Du skriver ju själv att det fanns ärg på anslutningarna vid startmotorn. När du har startproblem så borde du ju ha lossat dessa anslutningar och rengjort dem. Du bör även kontrollera att det är korrekt jordning mellan batteriets minuspol och motorn samt mellan motor och kaross.

Mvh GK
av Uthil
Hejsan!

Jag vill inte lyfta tråden, men måste få skriva att jag har inte använt dosan på flera dagar, bara låst med nyckel, och bilen har startat hela tiden, det måste vara att han inte häver startspärren via fjärren.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]