- mån 03 apr 2006, 04:05
Hello gubbs!!
blir inte klok på mitt vibb problem!
köpte en v70r awd-99 i slutet av september 2005!!
bilen var i grymt bra skick, kändes som ny vid körning, var hel nöjd med mitt köp!!
vintern kom & d var dax för att byta däck!!
jag valde att behålla volvo org "16" som satt på, bytte till continental viking 1 med dubb!!
efter ett par veckor uppstod en viss antydan till vibration vid körning, vilket jag inte kännt förrut!!
detta blev bara värre, uppsökte däck firman som hade bytt åt mig & dom konstaterade att tre däck behövde balanseras om, detta gjorde dom helt grattis!!
blev bättre(kanske inbillning) men efter ett tag dök denna antydan upp igen precis som förrut,känns som d kommer fram..
körde med detta nån månad & d blev värre med tiden...
lämnade in bilen till en bilkunnig kompiskompis, med ordern att gå igenom ALLT!!
övre motor fästet var kasst & bytes, övrigt såg d bra ut...
hämtade bilen,, men vibrationerna var kvar..
d v s a , hastigheter över hundra som mest intensivast vid 110-140 km
som sagt d känns som om d kommer fram, ibland vibrerar ratten ibland inte!!
vid kraftig acceleration känns d inte av förrens man lägger sig på en konstant hastighet ex 140 km!
har provat att gasa upp bilen till 140 släppa gasen & låta den dala i hastighet & den vibrerar precis som den gör på konstant hastighet ,tills de kommer ner mot 100 då upphör d(man känner knappt av d)
vad kan detta vara d var inte så förrut,kan d bero på däcken?
skall snart byta till splitter nya sommar fälgar, hoppas d blir bättre!!
men skulle gärna höra vad ni tycker, e d nåt jag bör kolla?
//pirre
v70R im loving it.....
blir inte klok på mitt vibb problem!
köpte en v70r awd-99 i slutet av september 2005!!
bilen var i grymt bra skick, kändes som ny vid körning, var hel nöjd med mitt köp!!
vintern kom & d var dax för att byta däck!!
jag valde att behålla volvo org "16" som satt på, bytte till continental viking 1 med dubb!!
efter ett par veckor uppstod en viss antydan till vibration vid körning, vilket jag inte kännt förrut!!
detta blev bara värre, uppsökte däck firman som hade bytt åt mig & dom konstaterade att tre däck behövde balanseras om, detta gjorde dom helt grattis!!
blev bättre(kanske inbillning) men efter ett tag dök denna antydan upp igen precis som förrut,känns som d kommer fram..
körde med detta nån månad & d blev värre med tiden...
lämnade in bilen till en bilkunnig kompiskompis, med ordern att gå igenom ALLT!!
övre motor fästet var kasst & bytes, övrigt såg d bra ut...
hämtade bilen,, men vibrationerna var kvar..
d v s a , hastigheter över hundra som mest intensivast vid 110-140 km
som sagt d känns som om d kommer fram, ibland vibrerar ratten ibland inte!!
vid kraftig acceleration känns d inte av förrens man lägger sig på en konstant hastighet ex 140 km!
har provat att gasa upp bilen till 140 släppa gasen & låta den dala i hastighet & den vibrerar precis som den gör på konstant hastighet ,tills de kommer ner mot 100 då upphör d(man känner knappt av d)
vad kan detta vara d var inte så förrut,kan d bero på däcken?
skall snart byta till splitter nya sommar fälgar, hoppas d blir bättre!!
men skulle gärna höra vad ni tycker, e d nåt jag bör kolla?
//pirre
v70R im loving it.....