Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flexi
fläkten går bara på högsta hastighet, någon som har haft samma problem?

Bilen är sjukt svår startad när bilen är varm det mesta är bytt på bilen....
en 855a -94 35 xxx mil
Användarvisningsbild
av taxi
Om du inte har steglös fläkt, dvs 1,2,3 och 4 så tror jag att dit fläktmotstånd har gått sönder. Sök här på forumet så hittar du nog allt du behöver veta.
Sen verkar motorn sakna nån givare, till exempel en kylvattentemp eller lufttemp-givare? Vet du hur du kollar felkoder? Om inte så läs högst upp på denna kategori.
av flexi
taxi skrev:Om du inte har steglös fläkt, dvs 1,2,3 och 4 så tror jag att dit fläktmotstånd har gått sönder. Sök här på forumet så hittar du nog allt du behöver veta.
Sen verkar motorn sakna nån givare, till exempel en kylvattentemp eller lufttemp-givare? Vet du hur du kollar felkoder? Om inte så läs högst upp på denna kategori.
för jag märkte det idag när jag startade faktiskt att kylfläkten gick igång på en gång, bilen var kall
av *pettson*
Håll isär kupefläkt och dess motstånd från kylfläkt på kylaren... Dom ersätter inte varandra och dom är inte utbytbara gentemot varann.
Startar kylfläkten direkt när tändningen slås på så är det dags att byta tempgivaren på termostathuset. Jag antar samtidigt att instrumentet inte visat nån vidare värme eller?
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]