Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreglarn
Hejsan.. Är på nybörjarnivå när det gäller bilar, men en sak är säker, min bil är inte frisk i nuläget. För en månad sen körde jag runt och reservlampan började lysa. Gick in i affär o handla. Kom ut, körde iväg från parkering, och vid en korsning tvärdog den och blev stående, tog 3 min startförsök att få igång. Sen har den funkat fint tills för en vecka sen, då hände det igen. I två korsningar och en rondell. Idag, vid andra körtillfället efter förra veckans incident, gick den ända till jobbet, men när jag kom genom grindarna dog den igen. Fick putta in den i parkeringsrutan. På lunchen testade jag att starta, gick på andra försöket och den stod och brummade så fint. Körde på reserven till macken efter jobbet, tankade fullt. När jag skulle starta stod den bara o gnäggade, gav upp efter X försök. Testa även rulla igång, gick ej. Bogserade hem - nu är den stora frågan:

Vad kan det vara för skitfel på bilen?

En kollega som fick agera puttare föreslog bränslerelä eller bränslepump, men okunnig som jag är vet jag ju inte vad dessa ljuva delar gör för nåt. Någon som har förslag på åtgärder, kan det vara bränslerelä? Om mer fakta om bilen behövs svarar jag gärna på frågor. Tack på förhand /uppgiven jagrullar(intelängre)-medlem
Dreglarn skrev:Nej, vart sitter det och vad gör det? :roll:
Sitter framför högra bakhjul och är avlång cylindrisk med en slang från vardera sida in och ska fungera som att rena bensinen, är det tätt KAN du få problem som du skriver
Hörs bränslepumpen som ett surrande ljud några sekunder då du vrider på tändingsläget? Om inte, ta en titt på bränslepumpsrelät

/Kalle
dasvolvolöver: händer snarare när bilen körs med lite bensin i tanken, och det känns som det händer mer när det är lite kallt...
T-rex: Ok, låter som en vettig gissning. Är den lätt att byta? Tack för förslaget!

~Kalle~: Tack för tipset, måste kolla och lyssna på det imorgon!

Fortsätt gärna posta förslag :)
Dreglarn skrev:Hejsan.. Är på nybörjarnivå när det gäller bilar, men en sak är säker, min bil är inte frisk i nuläget. För en månad sen körde jag runt och reservlampan började lysa. Gick in i affär o handla. Kom ut, körde iväg från parkering, och vid en korsning tvärdog den och blev stående, tog 3 min startförsök att få igång. Sen har den funkat fint tills för en vecka sen, då hände det igen. I två korsningar och en rondell. Idag, vid andra körtillfället efter förra veckans incident, gick den ända till jobbet, men när jag kom genom grindarna dog den igen. Fick putta in den i parkeringsrutan. På lunchen testade jag att starta, gick på andra försöket och den stod och brummade så fint. Körde på reserven till macken efter jobbet, tankade fullt. När jag skulle starta stod den bara o gnäggade, gav upp efter X försök. Testa även rulla igång, gick ej. Bogserade hem - nu är den stora frågan:

Vad kan det vara för skitfel på bilen?

En kollega som fick agera puttare föreslog bränslerelä eller bränslepump, men okunnig som jag är vet jag ju inte vad dessa ljuva delar gör för nåt. Någon som har förslag på åtgärder, kan det vara bränslerelä? Om mer fakta om bilen behövs svarar jag gärna på frågor. Tack på förhand /uppgiven jagrullar(intelängre)-medlem
:-)-) Hei på deg hadde masse trøbbel med min gode gamle 850 gle for en tid tilbake,med dette du nevner.Etter mye om og men, bla..med tips fra" pettson guru "her ute,fant vi ut av dette!! :mrgreen: Mitt problem var rett og slett bensinpumperele som måtte byttes,etter dette var problemet borte vekk!! :mrgreen: Lykke til
OBD P0121

Vad ska man börja kolla på om man f&ari[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakluckan ihopmonterad med trallskruvar och nya cl[…]

..Toppade upp bromsvätskekärlet (strax[…]

Tack för svar. Har lokaliserat felet. St&arin[…]