Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ete123
hej,

Har nyligen renoverad/bytt allt som har med vevhusventilationen att göra,..slangar, oljeavskiljare o.s.v!
Men jag tog inte loss oljetråget som man ska göra egentligen-Jag petade ner tråd och liknande matrial så långt det bara gick...och tyckte inte att det var så mycket slam...men men.
I alla fall tyckte jag att det fungera bra efteråt...ingen rök ur oljestickans-rör vid tomgång längre och ingen tomgångs-varvtals ändring när jag höll tummen för hållet. Förresten ingen vit slam på stickan heller..(...kör bara 5w40 full synt) och långa sträckor om dagarna. Men nu efter 1500mil ser jag idag lätt vit olje-slam blandning på stickan och lite rök när jag ökar på gasen-inte vid tomgång. Hur mycket är normalt?+? Kan det samlas kondens vid oljestickan och rinner ner....kör ju bra märkes olja- aldrig fyllt på kylvatten!!! ?:-/

tacksam för råd
av rmixxx
Seing as some of you have problems understanding Norwegian, I'll type in english on these boards :D

Now that the winter is upon us, condensation is not all that uncommon. A small ammount of white sludge is not something I'd be worried all that much with.
Imma i strålkastarna

Jag har samma på min 2025'a, kanske inte lik[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]