- lör 04 dec 2010, 17:34
Hej! Håller på att försöka lösa en fattig väns problem, en 850 glt -92 eller -93 (glömde fråga).
Som rubriken, den dör ibland, inte ofta men när det händer är det som att vrida av nyckeln. Varvräknaren kan bete sig "lustigt" när det den lägger av, vet inte vad det betyder då jag inte sett det själv tyvärr.
Två relän över kylaren och minst ett under säkringarna i motorrummet klickar som de ska när man vrider på tändningen.
Lyckades läsa av koder i A6 idag:
214 - Varvtalsgivare? (Tror det var den under fördelarlocket?)
324 - Kamaxelgivare - signal saknas ibland
314 - Kamaxelgivare - signal saknas helt
Chansar på att vi börjar med kamaxelgivare? Nån som har annat tips?
Har kört fast i sökningar här, läste nåt härom dagen bara om nån som hade just detta problem (plötsligt stopp OCH konstig varvtalsvisare) men nu hittar jag självklart inte på det igen..
Tack på förhand
Som rubriken, den dör ibland, inte ofta men när det händer är det som att vrida av nyckeln. Varvräknaren kan bete sig "lustigt" när det den lägger av, vet inte vad det betyder då jag inte sett det själv tyvärr.
Två relän över kylaren och minst ett under säkringarna i motorrummet klickar som de ska när man vrider på tändningen.
Lyckades läsa av koder i A6 idag:
214 - Varvtalsgivare? (Tror det var den under fördelarlocket?)
324 - Kamaxelgivare - signal saknas ibland
314 - Kamaxelgivare - signal saknas helt
Chansar på att vi börjar med kamaxelgivare? Nån som har annat tips?
Har kört fast i sökningar här, läste nåt härom dagen bara om nån som hade just detta problem (plötsligt stopp OCH konstig varvtalsvisare) men nu hittar jag självklart inte på det igen..
Tack på förhand
Fingertoppskänsla
- By Edwe