Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocke325
Har idag gjort rent vevhusventilationen. När jag fått ihop bilen igen och startade så varvade den bara till o tvärdog direkt. Vet ej vad felet är, förmodligen har jag sa´tt nån slang fel någonstans. Höll jag varv på bilen så gick den orent, o "smällde" med jämna mellanrum. Någon som har svaret?

Här är en tråd. Men på min bil sitter det 3 slangar på ena sida, o 1 på andra. Det är en -94. Färgerna är gul, vit, svart o nån mer.

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... ng#p469689

VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR.....
av lunnegren
Först och främst, vad för bil, och motor? :) En bra start

Låter ju som nått klur när den rusade och tvärdog sådär.
Tomgångsmotorn är på plats?
Kolla från luftfilter till Gasspjäll först. Sen är det väl bara att börja kolla alla dessa härliga vakuumslangar.
Vilken sida du har vakuumslangarna borde inte spela så stor roll på hubben, bara så länge alla får sitt vakuum och det inte är öppet någonstans.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag glömde en vaakumslang en gång, då startade den perfekt bara för att dö efter två sekunder.
av jocke325
Det roliga är, att 2 vakuumslangar var trasiga, vilka jag givetvis lagade. Hur kan det vara möjligt att bilen har gått som en klocka när dom varit trasiga? Ingen som vet vilka slangar som ska sitta vart? Eller om det kan vara något annat som ställer till det? Vilken slang är det som ska sitta på tomgångsmotorn?

När jag hade igång bilen gick den absolut inte "rent" och det lät som något slags bakgrundsljud, inte bara motorljudet + att den "smällde" och levde någonstans ifrån motorrummet??

PLEASE HELP ME GOD......
av jocke325
Haft isär alltihop igen, o dubbelkollat allt. Inte hittat några fel, o när jag fått ihop bilen igen så startar den och går som en klocka :?: Inte en aning vad jag gjort annorlunda denna gång.

Ibland är det inte meningen att man ska förstå sig på bilar.....
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]