Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalblo
Hej!
Akut problem.

Bilen - en 850 -93 - vill inte starta. Den var urladdad imorse och så köpte nytt batteri i eftermiddag men när jag kopplar in det så blinkar det bara på alla blinkers - blink, blink, blink.

Gissar att det är larmet. Den har aldrig larmat innan och vi använder inte fjärrdosorna. Förre ägaren sa att han kopplat ur efter att larmet krånglat.

Har försökt vrida om tändning 5 ggr och koda om dosan men det fungerar inte (pga att den larmar?)

All hjälp mottages tacksamt!
Larmdosorna är ganska smala svarta med en lite större och tre små smala knappar.
av kalblo
Hej igen!
Är total nybörjare på det här med larm. Har i alla fall hittat en röd knapp mitt emellan ratt och pedaler. När jag trycker på den lyser larmdioden med ett fast sken istället för att blinka.
av kalblo
Hej!
Tack för svar - men efter att ha tryckt på knappen, vridit av och på tändning och hållt in larmdosan och joxat fram och tillbaka med dessa grejer så slutade den plötsligt larma och kunde startas. Puh! Jag stod på gata med städnatt så det hade kunnat bli 600 kr till utöver nytt batteri.
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]