Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toffe
Hej alla vovlo vetare
har en 855 t5
kände att det luktade en massa avgaser inne i bilen
hittade en slang nära insuget som det bara kom avgaser fr
följde slangen/röret av plast den går till vänster om motorn nära servopåfylningen
röret som jag har problem med är lite tjockare den smala finns det plats för men inte den tjocka och det är från den det kommar avgaser tack för alla svar

]
Skulle vara intressant att se några bilder på det där, det låter inte bra. Verkar motorn gå bra?

Mvh GK
verkar som de är röret som är vinklat till insuget som gått av eller nåt! Den sitter ju precis mellan insuget och servopumpen, trångt ställe!
Låter som vevhusventilationens slang... Den tjocka slangen skall då gå från oljefällan till insugsröret, ganska nära turbon. Den lilla går då från sidan av insuget till ungefär samma plats, följ den så borde du se var den tjocka slangen skall sitta.

Bild på det hela:
Bild
tack för bilden det är exakt den jag pratar om den tjocka men jag har inget sådant uttag på min insugsslang

så jag kopplade på en lååång slang på den och drog fast den med stripes på bromsrören under bilen för att bli av med gaserna in i bilen,,,

fråga:går bilen sämre om man inte har den inkopplad och drickaer den mer soppa för det
av *pettson*
Toffe skrev:tack för bilden det är exakt den jag pratar om den tjocka men jag har inget sådant uttag på min insugsslang

så jag kopplade på en lååång slang på den och drog fast den med stripes på bromsrören under bilen för att bli av med gaserna in i bilen,,,

fråga:går bilen sämre om man inte har den inkopplad och drickaer den mer soppa för det
Koppla in den där den ska vara, det tjänar både du, bilen och miljön på.
Om du leder bort ena ändan och inte tätar andra ändan som förblev öppen, så lär bilen dra enormt mycket tjuvluft.
Du tjänar inte nånting alls på att inte reparera bilen ordentligt.
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]