Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej!

Jag tänkte kolla upp vad takräcke kostar till vår S70 men det verkar inte så lätt att hitta? Tittade på skruvat och mekonomen men ingen av dem hade? Sen är frågan om de står under takräcke eller det finns ett annat namn för dem? Jag provade lasthållare utan framgång?

När man öppnar dörrarna på bilen så kan man se att det finns små hål längst upp, jag antar att det är dessa man ska fästa takräcket i? Eller är det så att man ska dra bort de två listorna som sitter upp på taket?

Jag har provat sätta dit ett takräcke från Thule som var för SAAB men det var för kort, annars verkade festanordningen passa.

Några förslag?
av greenbay
Jag har ett räcke! (Det är riktigt att räcket fästs med pinnar som går in i de hål du hittat vid dörröppningarna.)
PM mig isåfall!
/greenbay
av carle83
Jag köpte mina idag hos nordiskabil i luleå.

Nya Volvo-original fick jag betala 950 kr för.

/ lycka till. :)
Användarvisningsbild
av Davidalb
Hej
Jag har ett som jag tänkt sälja eftersom jag just nu inte har någon användning då jag bytt bil. Är det någon som möjligen är intresserad kan jag sälja det. Hör av dig!
av Dragar
Davidalb skrev:Hej
Jag har ett som jag tänkt sälja eftersom jag just nu inte har någon användning då jag bytt bil. Är det någon som möjligen är intresserad kan jag sälja det. Hör av dig!
Hej,

Har du kvar detta? Om så, skicka gärna ett PM med pris. Är det volvo original lasthållare till s70 eller?

Edit: Fick tag på ett par idag.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]