Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Historia:
Båda däcken på vänster sida har enormt slitage.
När jag bytte till vinterdäck konstaterade jag att dom högra sommardäcken går att ställa på högkant, dom vänstra ramlar direkt.
Att berätta är också att bilen drar lite åt vänster om man släpper ratten.
Har gjort en framvagnsinställning, skulle kanske en fyrhjulsinställning lösa mitt problem?

Nu med helt nya vinterdäck har jag inte märkt något speciellt slitage, på beg stålfälgar. Förutom då att vänster framdäck släpper ut luft ner till 1,4 bar... :)
av Fosca
Kan det vara värt ett försök med en fyrhjulsinställning?
Vinterdäcken verkar inte slita snett, kan det ha med sommarfälgarna att göra?
Hur som helst så måste två nya sommarsulor på för dom andra är helt slut. :roll:
av *pettson*
Fosca skrev:Kan det vara värt ett försök med en fyrhjulsinställning?
Vinterdäcken verkar inte slita snett, kan det ha med sommarfälgarna att göra?
Hur som helst så måste två nya sommarsulor på för dom andra är helt slut. :roll:
gör så att du lämnar in bilen på 4hjuls mätning.. det låter som att din bil sliter på insidan av däcken?.. OM den nu drar åt vänster alltså..?
Vore intressant att få veta hur dina vägegenskaper är på denna bil? Borde vara otroligt nervös att köra..

Dock.. förekommer det att en del däck är felgjutna så stommen hamnat fel.. dom sliter otroligt snett utan att dom är fel i justeringarna..
Så in med dej och kolla värdena på nåt ställe med 4hjuls koll.
av Rogga1
Jag har en volvo 850 turbo -96 kan man fixa framvagnen själv eller är det besvärligt att göra, om det är en inställning man måste göra, frun körde på en kantsten vid en refug så att det gick hål på gummit, den styr nu åt vänster men inga vibrationer i ratten, det däck som nu sitter på är ett annat märke än de andra tre däcken det ser ut att vara jämt slitet men bara kanske 5 mm mönsterdjup på dom
Användarvisningsbild
av 232Divers
Hallå!

det verkar vara en standarfel på dessa bilar att de sliter däck och drar åt sidan.. jag har också en 95:as glt som jag nyligen gjort fyrhjulsinstälning och den drar fortfarande åt ena sida.. kan det kanske vara att framvagnen blivit sliten med åren eller så...

mvh nelson

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]