Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gant73
Köpte en 855 -96 för en månad sedan. Har nu kommit så långt med bilen som till torkarbladen till strålkastarna. Jag misstänker att förra ägaren har ändrat lite med torkarbladen. Det är nämligen plika längder på dom. Nu är min fråga, vad ska det vara för längd på torkarbladen till strålkastarna på en 855 -96?
Funderar på att ta bort torkarbladen men tycker att det är synd då de fungerar. Och om jag tar bort dom så blir det 2 hål i fronten efter armarna. Tack på förhand.
Dom är ca 20cm.
Jag brukar använda mina gamla vindrutetorkarblad.Petar loss gummit och klipper av det i rätt längd till strålkastarna.Petar upp en av hållarna på det strålkastarbladet och använder stålskenorna igen i de avklippta gummina.Funkar fint och gratis är det,
Fast det gäller att spara de gamla vindbladen förstås :wink:
Det kan hända att det på ena sidan sitter att Biltema torkarblad, vilket är något längre. På min bil gav detta en mindre konflikt med slangen till spolningen som blir klämd, så jag kommer att köpa originalblad istället.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]