Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har en polare som har en volvo 855 -95 intalien import med bytt motor, han satte i en 2,3 liters, denstartade upp och han körde med den nu till problemet.

Han startar motorn den går i några sekunder sedan dör den, vad kan vara problemet vi ska kolla bränsle i morgon finns det flera saker som kan vara keff, vi har testat och bytt lmm utan rsultat.
av fraazze
Bränslepumpsreläet? Sitter under säkringsbehållaren i motorrummet.. Tar av 4 torxskruvar sen sitter det ett som det brukar vara rosa som har nr. 103.. Kan vara det kanske inte.. Bara en idé
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror att ni gör helt rätt som startar med kontroll av bränsletillförseln sen kan man gå vidare om det inte hjälper.

I det ingår naturligtvis också, som Fraazze helt riktigt föreslog, reläet.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Vihar testat att byta relä och det fungerade, och pumpen går,så nu vet vi inte
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Huvudreläet kanske? Det som ger ström till motorstyrning, ett stort grått som sitter ovanför kylaren, märkt med "fuel system main relay".

Det är ingen vacuumläcka av större modell då? Slang till tomgångsmotorn som hoppat av eller så?
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Nu hade polaren bytt pump på bilen till en från en GLT och då gick bilen igen, men vad jag hört så kan man inte ha GLT
Pump i en T5 så vi ska åka och köpa en beg från en V70T5 han ahr inte råd att köpa en spretans just nu, så ni hade rätt denna gång också.

Tack så jätte mycket för all hjälp

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]