Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Ska ev köpa en 855 som läcker i sumppackningen vart sitter den och är det svårt att byta den?
Det finns ingen packning. Det är ett speciellt lim man lägger på flänsen som tätar när man bultar fast tråget i gördeln. Dock sällan dem läker där, skulle nästan tippa på att det är nåt annat som läker.
Marlboroman skrev:Det finns ingen packning. Det är ett speciellt lim man lägger på flänsen som tätar när man bultar fast tråget i gördeln. Dock sällan dem läker där, skulle nästan tippa på att det är nåt annat som läker.
Vad finns det där so kan läcka för det var där den läckte sade han som säljer bilen

är väldigt sugen på denna bil faktiskt, det är en awd -97 som rullat 30-35000 mil vill nog köpa denna hälre än en turbo
Rookkeer skrev:Vad finns det där so kan läcka för det var där den läckte sade han som säljer bilen

är väldigt sugen på denna bil faktiskt, det är en awd -97 som rullat 30-35000 mil vill nog köpa denna hälre än en turbo
En awd? Då kan det ju vara oljereturen från turbon som läker.
rd350 skrev:Händer att själva skruvarna till sumpen läcker, man får tvätta rent och se var det kommer.
måste man ta ner allt då? eller vad gör man?
Rookkeer skrev:måste man ta ner allt då? eller vad gör man?
Kan räcka med att ta ur den bulten och lägga på gängtätning (inte gängtejp!). Så har jag gjort med läkande bultar till överdelen på toppen och det har funkar bra.
av eise
Kolla så det inte är rampackboxen (vevaxel ut till koppling)som gett sig, ett standardfel på vissa motorer.
Olja läcker mella motor och växellåda i skarven vid ett litet skvallerhål.
Dyrt att laga om man inte är duktig på att klyva motor och vxl. låda

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]