Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sweddan
Hej

Min far har köpt sig en 855 T5 -96 automat, men det är riktigt slö. Om man t ex håller jämn fart och växlar ner på trean (finns ju den funktionen på automaten) så drar inte bilen alls. Bilen börjar sticka vid 4500v men inget speciellt. Min GLT känns piggare. Kan bilen vara i felläge, safe mode? Vad kan man börja kolla upp?
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har duså du kan kolla om det finns någon felkod? borde finnas någon hoppas man så man laga det som är felet.

Det du kan göra också för at ttesta är att koppla ur magnetventilen, [Detta gör du på egen risk] polarens bil gick som en påse nötter sedan vi kopplade ur den så gick den kalas, men det finns risker med att göra detta du kan ha sönder motorn väldigt lätt om du gasar för mycket med urkopplad ventil.

Mend et kan avar den som gör att bilen går lite illa
Användarvisningsbild
av sweddan
Ok. Tack för svaret. Alltså jag är helt grön gällande volvos turbomotorer så var sitter magnetventilen och hur ser den ut? :oops: Finns det något säkert sätt att se om den är defekt?
Användarvisningsbild
av ketto
Om du tittar mellan luftfilterburken och fördelarlocket så ska den sitta på kortsidan av luftfilterburken! Går 3 slangar till den och en kontakt!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Kanske dags att göra en klassiker: kolla att alla slangar sitter där dem ska och är hela, kolla över hur det se ut med tänddelar, kolla om katalysatorn är tät, kolla luftfilter. Sånt kan räcka långt i såna här sammanhang.
Användarvisningsbild
av sweddan
Tack för alla svar! Ska kolla igenom det som jag kan i helgen och förhoppningsvis hitta något fel.

Jag har råkat på en bil där ena[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

Vi tar det enklaste först, det som Haynes kal[…]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]