Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sjoling
Hej,

Vad skall jag ha för kamrem?

Med AC
Fabrikat: VOLVO
Modell: 850 Serie
Typ: 2.5 10V
Årsmodeller: 1993-1997
Motor: B5252S
KW: 103, 106

Finns ju olika kugg men jag vet inte hur många jag skall ha :(
av *pettson*
Det här kommer nu att låta väldigt elakt.. Men det är inte elakt ment.
MEN.. om du inte kan slå upp din bil på mekonomen, eller autoexperten, eller nån annan kedja och hitta din kamrem själv. Då är frågan, är du rätt man att byta den? Om du inte tänkt att byta den själv så kan ju den som ska göra jobbet fixa remmen.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:Det här kommer nu att låta väldigt elakt.. Men det är inte elakt ment.
MEN.. om du inte kan slå upp din bil på mekonomen, eller autoexperten, eller nån annan kedja och hitta din kamrem själv. Då är frågan, är du rätt man att byta den? Om du inte tänkt att byta den själv så kan ju den som ska göra jobbet fixa remmen.
Kör en importare och funkar inte att knacka in regnumret på div sidor. Får upp en -04 trots att bilen är en -99...
Användarvisningsbild
av nolimits
Möjligt att jag missuppfattat frågan där jag vet att ett forum ska rymma allehanda frågor och svar men om man går in i en tillbehörsaffär eller på Volvo och ber om en kamrem till sin bil får man då inte längre rätt kamrem !?.
Användarvisningsbild
av sjoling
*pettson* skrev:Det här kommer nu att låta väldigt elakt.. Men det är inte elakt ment.
Eftersom du tog dig tid att skriva ditt trevliga svar får du nu ett tillbaks.
Jag har varit inne på mekonomen och letat efter kamremmen OCH där finns det 2 alternativ 139 eller 144 kugg.
Dock verkar du tycka det är roligare att "låta väldigt elak" istället för att skriva något vettigt.
Alla är inte lika bra som du är på att ta reda på information och meka med bilar så snälla, bespara mig ditt besvär att skriva fler inlägg.
Och frågan är inte om jag är rätt man att byta min kamremm, utan frågan var som sagt vilken variant av kamrem jag skulle ha!
Användarvisningsbild
av StefanT5
Läser man på Mekonomen så är 139 kugg upp till 1993 och 144 kugg över 1993.
Så beror på årsmodell men inte vet jag.
Sen kan inte ja förstå vad kugg antal på kamremmen har med AC att göra.

Vet inte säkert på din bil, men Volvo h[…]

Måste fråga, varför kör du […]

Eftermontera kupevärmare

På min årsmodell vet jag att Volvo skr[…]

Av er som hunnit uppdatera, hur ser det ut fö[…]