Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rille016
#416186
hejsan har en 855t5 94, som jag nyss bytt topp packnig och bult, för att det trycktes ut olja i kylarvattnet,men problemet kvarstår! det är inga små mängder det handlar om 1,5liter på 1 kilomter! vill bara tilllägga att toppen är provtryckt och kollat skevheter, så det kan inte var toppen, även turbon är ny! var kommer all olja i från? mycket tackaM för svar

obs! motor tempen är bra, men bilen låter nästan som den kockar
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
av *pettson*
#416225
rille016 skrev:hejsan har en 855t5 94, som jag nyss bytt topp packnig och bult, för att det trycktes ut olja i kylarvattnet,men problemet kvarstår! det är inga små mängder det handlar om 1,5liter på 1 kilomter! vill bara tilllägga att toppen är provtryckt och kollat skevheter, så det kan inte var toppen, även turbon är ny! var kommer all olja i från? mycket tackaM för svar

obs! motor tempen är bra, men bilen låter nästan som den kockar
Du hade besparat dej mycket pengar och onödigt mekande om du bytt kylaren först. Det är så att oljekylen till turbon sitter i ena gaveln på kylaren. Det är inte alls ovanligt att oljekylarens slinga spricker och då blir det olja i vattnet. Det är däremot ovanligare med topplock som är så otroligt spruckna eller skeva så att oljan skulle ta sej till vattnet den vägen. TROTS detta verkar varannan verkstad lyfta på toppen först.
Elpriset

Är det elpriset eller eller högre fö[…]

Volvo car UX

Förstår, det är rimligt.

Lagom till Jul så är bilen kördugl[…]

Volvo 850 som ej startar

Hej Har sökt igenom trådarna och inte […]