Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Chippade bilen igår gick ruskigt bra har ett ladd på 1,2 Bar detta ska hålla med orginal grejor sa proffs.

Och tankade med 98 oktan. Efter det varvade jag ur bilen lite lätt på 2;an då sköt jag slangen till tomgångs motorn som går till tryckröret.Efter det går bilen illa. Jag tryckte dit slangen tejpade den men bilen går svajit på tomgång och gör avgas smällar och får knappt nå ladd tryck. Vad kan vara felet ? Bilen startar direkt men går illa.
Senast redigerad av 1 KristofferL, redigerad totalt 0 gånger.
huvud felet är väll att bilen är trimmad, något bilen inte är byggd för att tåla (specielt inte en motor med några år på nacken)

du kanske har fler trasiga slangar som behöver lagas???
carman nu ska du inte vara så negativ. Det hjälper knappast honom i finna hjälp med få bilen gå bra igen.
Sen ska man vad hört ta det lite lungt ett ex antal mil innan man ger fullt när bilen är ny chippad.
Grammse skrev:carman nu ska du inte vara så negativ. Det hjälper knappast honom i finna hjälp med få bilen gå bra igen.
Sen ska man vad hört ta det lite lungt ett ex antal mil innan man ger fullt när bilen är ny chippad.

så tipset om fler trasiga slangar var värdelöst?
Grammse skrev:nej det sa jag inte och inte är största felet en simpel chippning det ska bilen allt tåla.
Hur långt har bilen rullat kan vi ju fråga ägaren? och är den välservad?
Klart huvud felet är chippningen, bilen är inte byggd för att tåla det ladd trycket, så då går saker sönder om dom är några år gammla (en ny slang kanske håller lite över tryck, medans en sliten slang bara klarar orginal.

sen kan ku chippningen orsaka spikning eller annat som ger kolvskador, ventilskador m.m. på grund av tempraturer m.m. allt detta är ju känsligare på an sliten motor, så det är fel att säga att motorn tåm ditten o datten (ja en ny kaske tål det, men kanske inte alla nya o inte alla gammla)
Det ända felet som var Att jag hade skjutit 2 slangar så nu går bilen igen som ett skott :D
Var tvungen att köpa den nya slangen som håller bättre än dom gammla. Dom gammla är ju bara slangen till tomgångs motorn i tryckt i tryckslangen .

Tack för all hjälp iallafall!!

Appen är makalöst buggig. Ofta en d&ou[…]

För att jobba med köldmedia krävs c[…]

Ja, blir ju billigare med full tank då. :-)

Tack för info, Verkar hoppfullt! Verkar som u[…]