Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattep
idag när jag hämtade min bil efter ha bytt packbox, så hade den stått i ca 1,5 vecka, så starta jag den så gick den i gång utan problem, körde i ca 5-10 min, sen så stannade jag, sen när jag skulle starta igen, då va den jätte svårt startat, sen efter många om och men så gick den igång, men så fort jag gasade så dog den, sen så fick jag inte i gång den igen, stod och malde hur länge som helst , men precis innan den skulle gå igång så dog den, kom mycket rök ur avgasröret och avgas knallar. sen bogserade vi hem bilfanet, och sen testade vi och starta den och då och då gick den att köra ca 5 mil utan problem...
det hände en likande sak en annan gång när den med hade stod ett tag, när jag körde med den (hade inte kört så långt ca 5-10 min då med) så började den dö, så va tvungen och trycka ner kopplingen och gasa, sen gick det att köra vidare, hände 2-3 gånger sen gick den att köra utan problem...

va kan det vara för fel?

bilen är en volvo 850 gle 2.5 94
Användarvisningsbild
av Designern
Har du kollat eventuell fukt på/runt tändkablarna och i strömfördelarlocket. Har bilen stått en tid kan det ju ha bildats kondens och fukt som behöver torkas bort. Hade samma problem med min 460 då den hade stått oanvänd en kortare tid då det var fuktig väderlek, den "haltade" och gick ojämnt men efter att jag hade torkat av tändkablarna och låtit den gå en tid på tomgång så började den gå som "normalt" igen. Alternativt kan det ju åxå vara en spricka i strömfördelarlocket :(
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw