- ons 30 dec 2009, 17:29
#359233
Fick blinkande uppåtpil härmoveckan i instrumentet. Efter att jag kört omkring i stan och stannat ca 5 ggr försvann det av sig själv.
Antar att det är värmeberoende. Fast jag trodde inte att pilen skulle sluta blinka förrän jag nollställt felkoderna ?:-/
Idag fick jag blink pil igen. Felkoden var 3-1-3. Alltså pekar på växelgivaren.
Läst alla trådar i forum om växelgivaren. Fortfarande lite osäker på var exakt den sitter. Om man kollar i Haynes står inte ett pip om varken växelgivaren eller startspärr :-(O)
Står hur man justerar väljarvajer. Sitter givaren där väljar-armen går in i växel-lådan ?
Eller är det väljar-armen som är givaren ??:-/
Kan man byte enbart genom åtkomst i motorutrymmet i så fall ? Eller måste man komma åt underifrån ?
Eller sitter givaren vid växelspaken i mittkonsolen ? Bilen har gått 31000 mil så jag antar att det är läge för att byta.
Har en Turbo med B5234T motor och AW42 automatlåda.
Antar att det är värmeberoende. Fast jag trodde inte att pilen skulle sluta blinka förrän jag nollställt felkoderna ?:-/
Idag fick jag blink pil igen. Felkoden var 3-1-3. Alltså pekar på växelgivaren.
Läst alla trådar i forum om växelgivaren. Fortfarande lite osäker på var exakt den sitter. Om man kollar i Haynes står inte ett pip om varken växelgivaren eller startspärr :-(O)
Står hur man justerar väljarvajer. Sitter givaren där väljar-armen går in i växel-lådan ?
Eller är det väljar-armen som är givaren ??:-/
Kan man byte enbart genom åtkomst i motorutrymmet i så fall ? Eller måste man komma åt underifrån ?
Eller sitter givaren vid växelspaken i mittkonsolen ? Bilen har gått 31000 mil så jag antar att det är läge för att byta.
Har en Turbo med B5234T motor och AW42 automatlåda.
745 -88 Aut B230F, 740a
855 -95 Turbo Automat
855 -95 Turbo Automat