Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterWi
Har köpt en Polisbil från -00
Vet någon kunnig.Hur jag kopplar centrallåset
till bakdörrarna?
Användarvisningsbild
av CarMan
PeterWi skrev:Har köpt en Polisbil från -00
Vet någon kunnig.Hur jag kopplar centrallåset
till bakdörrarna?
hur mycke av polisens elutrustning finns kvar i bilen?
av PeterWi
Inte mycket,manöverknapparna satt innan uppe på inst.panelen.
Jag har rotat runt där under men hittar inget löst,eller kontackter
som kan leda till bakdörrarar
av porwoll
Jag har samma problem som du har. köpte en v70-99 polisbil för någon vecka sedan. Jag mailade polisen och fråga om dom kunde hjälpa mig. Dom sa att det skulle finnas en säkrings låda vid kylaren, och genom att stoppa in en säkring där skulle det funka. Dock så hjälpte det inte. Skall när det blir bättre väder ta ner insidan av B-stolparna och se om dom är förbikopplat eller nått. Där skall det enl volvo sitta lite kontakter och sånt till centrallåset.

Föresten har du fått i ordning på dina lås?
av PeterWi
Nix.Jag gör som du väntar på bättre väder,framför allt varmare.
Jag var också i säkringsboxen.Intressant med B-stolpen,Jag har en bild
på instrumentpanelen där manöverknapparna sitter,och jag har rotat där under utan att finna någon koppling bakåt.
Jag hör av mig så fort jag har löst det.
av Burken
hur gick det...
av porwoll
Jag tror vi båda väntar på bättre väder... VAR ÄR VÅREN :evil:

Det finns ju el schema för centrallåset i haneys rep bok. Men är lite kass på att tyda det.
av uffepuff
Jag har precis samma problem som ni V70 2.4T -00 med urkopplat centrallås bak.
Jag har kollat B-stolparna och bakdörrarna, men ej hittat någon extra anslutning eller något annorlunda. Jag tror att omkopplingarna sitter vid centrallåsenheten till vänster och under om ratten.

Har plockat bort panelen för att kolla vilka färger som går in i centrallåsenheten.återkommer med mer info.
av uffepuff
Jag har tagit bort alla säkringar från polisens säkringsbox i motorrummet
och konstaterat att detta system inte påverkar centrallåset.

Jag gjort en omfattande undersökning på alla kontaktdon, inkopplingspunkter och alla kabelfärger till centrallåset, detta enligt Volvos orginal elschema. Vad jag har kommit fram till nu är att det går två separata kablar in i vänster bakdörr, gul och gulbrun. (se länk)
Vet någon om det ska vara separata kablar orginal?
Enligt elschemat så tyder det på att kablarna ska gå i samma kabelstam som övriga kablar!

Uffepuff
http://hem.passagen.se/uffepuff/bilder/V70/LBstolpe.jpg
http://hem.passagen.se/uffepuff/bilder/ ... ringar.jpg
av deskpro
Jag köpte en v70 xc polisbil nyss och har rivit ur all gammal el,det var många meter kabel och skräp.
Kopplingsboxen vid kylaren har ingen funktion om man inte har polisens manöverbox.Dom går till ett ormbo i mittkonsolen.
Uffepuff: den gula & gul/bruna kabeln leder ner till mittkonsolen så den kan du klippa av och koppla in den till en kontakt som ligger innaför gummipluppen.
På högersidan är det 4 kablar som går ner till mittkonsolen(grå,vit/röd,gul,gul/grå)där ska gul/grå kopplas till gul/brun,gul till gul.
Att den inte är lika som andrasidan är att den byter färg i ett kontaktdon i dörrgenomföringen.

/Lasse

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]